موریانه وارد منزلتان شده! روش سمپاشی موریانه را آموزش ببینید

موریانه ها جاندارانی که به صورت کلونی زندگی می کنند یکی از آفات شناخته شده هستند که می توانند سلامتی انسان ها را به خطر انداخته و لوازم چوبی را نابود کنند. تا به الان حدود 1800 گونه موریانه در دنیا کشف شده که از این بین فقط 148 گونه به لوازم و ساختمان ها آسیب وارد می کنند. اما خسارت هایی که از سوی این گونه از جانداران وارد می شود ، می تواند اساس لوازم چوبی را سست و در صورت عدم مقابله با آن لوازم را به طور کلی تخریب کند. علاوه بر این‌ موارد ، موریانه می تواند بیماری های زیادی را به انسان ها منتقل کند. راه های زیادی برای مقابله با موریانه وجود دارد که یکی از موثرترین شیوه ها استفاده از سم موریانه می باشد. سمپاشی موریانه کار ساده ای نیست و اگر سمپاشی موریانه به صورت نادرست انجام شود نه تنها موریانه ها از بین نمی روند بلکه جان ساکنین منزل در معرض خطر سم زدگی قرار می گیرد. در این مقاله ما قصد داریم که شما را با یکی از بهترین شرکت سمپاشی موریانه در تهران آشنا کنیم تا از انجام درست سمپاشی اطمینان حاصل کنید.

45gvy665 موریانه وارد منزلتان شده! روش سمپاشی موریانه را آموزش ببینید

انواع موریانه 

موریانه ها را از نظر محل زندگی می توان به چند دسته تقسیم بندی نمود.

  1. دسته اول: موریانه های خاکی
    به موریانه هایی که در زیر خاک به فعالیت و زندگی ادامه می دهند موریانه های خاکی می گویند. این موریانه ها شباهت بسیار زیادی به مورچه های بالدار دارند. این گونه از موریانه ها از طریق مسیر های بسیار باریک و مخفی وارد ساختمان شده و فعالیت خود را آغاز می کند. چوب هایی که در تماس با هستند یکی دیگر از مهم‌ ترین راه های ورود این موریانه ها به ساختمان است.
  2. دسته دوم: موریانه هایی که در چوب ها زندگی می کنند
    این موریانه ها در داخل چوب ها حیات خودشان را ادامه می دهد. موریانه هایی که در چوب زندگی می کنند نسبت به موریانه های خاکی طویل تر هستند و خانه های بزرگتری برای زیست می سازد.

علائم حضور موریانه در منزل

علائم زیادی نشان گر حضور موریانه ها در منزل هستند. اما یکی از شایع‌ ترین نشانه‌ های وجود موریانه در منزل مشاهده موریانه های بالدار در حال پرواز است. معمولاً موریانه های بالدار را هنگام پرواز در اطراف وسیله های چوبی خواهید دید. مشاهده موریانه های بالدار در اطراف یک وسیله چوبی در منزل معمولاً در اوایل فصل بهار رخ می دهد. علائم دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد موریانه ها به منزل شما حمله کرده است.

  1. مشاهده ترک های ریز بر روی دیوار چوبی : اگر مطمئن بود که این ترک ها ناشی از مشکلات ساختاری دیوار نیست ، می توانید به هجوم موریانه ها به منزل خود مشکوک شوید.
  2. موریانه‌ ها جانداران پر سر و صدایی هستند. اگر صدای آرام در دیوارها شنیدید ، می توانید به وجود موریانه در دیوار شک کنید. منظور از صدای موریانه ها سر و صدای آن ها ناشی از ضربه و کوبیدن سربازهای این گونه از آفات به دیواره های دیوار است.
  3. به لوازم چوبی منزل همچون میز کمد سازهای چوبی ضربه بزنید. اگر صدای تو خالی چوب ها را شنیدید مطمئن باشید که موریانه ها از آن منبع چوبی موجود در منزل شما تغذیه کرده اند.
  4. آیا تا به حال مورچه های سفید را در خانه مشاهده کرده اید؟ بسیاری از افراد موریانه را با مورچه سفید اشتباه می گیرد اما مشاهده هر مورچه سفید می‌تواند احتمال حضور کلونی موریانه ها را در منزل شما افزایش دهد.
  5. اگر این حشرات ، در در و پنجره ها ساگن باشند ، هنگام باز و بسته کردن درها و پنجره های چوبی با مشکل مواجه خواهید شد.
بیشتر بخوانید:  نان تست ، بوم‌نقاشی زن سرشناس ژاپنی!

2423crt35t موریانه وارد منزلتان شده! روش سمپاشی موریانه را آموزش ببینید

بهترین سم موریانه

جالب است بدانید که پس از بلاهای طبیعی همچون زلزله و سیل و… موریانه ها بیشترین آسیب و خسارت را به ساختمان ها و محل های زندگی وارد می کنند. این حشره موذی 24 ساعته و در تمامی ساعات شبانه روز مشغول فعالیت و نابودی اثاث چوبی موجود در منزل شماست.

متخصصین و دانشمندان در طی سال ها تلاش و تحقیق توانستند بهترین سم موریانه را بسازند و آن را به تولید انبوه برساند. بهترین سم موریانه ای که تا به الان شناخته شده با نام ترمیدور در بازار موجود است. شرکت سمپاشی موریانه معمولاً از این سم موریانه برای مقابله و نابودی با این حشرات استفاده می کند. این سم فوق قوی دارای ماندگاری بسیار بالایی است و برای طولانی مدت تاثیر گذار می باشد.

البته سموم دیگری نیز در بازار برای سم پاشی موریانه موجود هستند که ضرر آن ها کمتر است. برای مثال سم ساز اول یکی از ترکیبات روغنی و غیر سمی است که در جهت سم پاشی موریانه برای مناطق مسکونی اداری تاریخی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه استفاده از این سم موریانه بدین صورت است که یک لیتر سمساز را با یک لیتر نفت یا گازوئیل ترکیب نموده و برای یک سطح ده متر مربعی اسپری می کنند. البته شرکت سمپاشی موریانه نسبت ترکیب گازوئیل یا نفت را با سمساز با توجه به تراکم این جانوران در خانه شما تغییر می دهد.

بیشتر بخوانید:  انواع تلویزیون هوشمند (SMART) در ایران سال 2022

نحوه مبارزه با موریانه

پیش از آن که شما اقدام به مبارزه با این حشرات کنید باید از تکثیر و زیاد شدن آن ها جلوگیری کنید. برای مثال در گام اول باید منبع تغذیه آن ها را محدود کنید. هیزم هایی که برای شومینه استفاده می کنید را در منزل نگهداری نکنید. این هیزم ها به عنوان یکی از اصلی ترین منبع تغذیه این حشرات موذی به شمار می رود.

توصیه می‌کنیم هر از چند گاه لوازم چوبی منزل را بررسی کنید تا اگر آفات به درون آن ها نفوذ پیدا کرد بلافاصله از وجود آن ها خبردار شوید و جلو تکثیر آن ها را بگیرید. این شیوه ها می‌تواند تا حدودی مانع زیاد شدن موریانه و ورود آن به منزل شما شود. اما نمی توان تنها با استفاده از این شیوه ها آن ها را از خانه بیرون کرد. باید از راه حل های شیمیایی برای نابودی کلونی موریانه ها استفاده کنید. رایج ترین روش شیمیایی برای این کار سم پاشی موریانه است. توصیه می‌کنیم به هیچ‌ عنوان خودسرانه فرآیند سمپاشی موریانه را آغاز نکنید. در ادامه جواب چرایی این امر را برای تان خاطر نشان می کنیم.

خدمات شرکت سمپاشی موریانه کیان پاک

همانطور که پیشتر اشاره کردیم اگر سمپاشی موریانه را به افراد غیر حرفه ای و متخصص بسپارید با عواقب جبران ناپذیری مواجه خواهید شد. برای مثال انتخاب سم موریانه کار ساده ای نیست. پیشتر در همین مقاله انواع سموم موریانه را بررسی کردیم اما کدام سمت متناسب با تراکم موریانه ها در منزل ما باید مورد استفاده قرار گیرد؟ همچنین آیا فروشگاهی که برای خرید سم موریانه انتخاب کردیم محصولات مرغوب و اصل را به فروش می رساند؟

علاوه بر این ها اگر فرآیند سم پاشی موریانه به درستی انجام نشود نه تنها موریانه ها به طور کامل در منزل نابود نمی شوند بلکه باید منتظر برگشت دوباره آن ها به محل زندگی مان باشیم.

شما عزیزان می توانید برای نابودی و سم پاشی موریانه با ما تماس حاصل فرمایید. ما متخصصین و پرسنل حرفه ای خود را در کمترین زمان برای نابودی و ریشه شدن جانداران موذی به محل اعزام می‌ کنیم. شرکت کیان پاک آماده ارائه خدمات سمپاشی موریانه ، سمپاشی موش ، سمپاشی زنبور ، سمپاشی کک ، سمپاشی مارمولک و غیره در آپارتمان ها و منازل مسکونی و اداره جات و سینماها و غیره می باشد.

بیشتر بخوانید:  بهترین دکتر لیفت سینه غرب تهران

تعرفه سم پاشی موریانه

4rcf455t446 موریانه وارد منزلتان شده! روش سمپاشی موریانه را آموزش ببینید

عوامل زیادی بر روی تعرفه سم پاشی موریانه ها تاثیر گذار است. برای مثال هر چه تراکم موریانه در محل بیشتر باشد یا به عبارتی کلونی‌ موریانه بزرگ تر باشد باید از سم موریانه بیشتری برای نابودی این جانداران استفاده کرد که همین امر باعث افزایش هزینه سمپاشی موریانه خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به کلونی موریانه ممکن است که شما لازم باشد تا فرایند سم پاشی موریانه را مجدداً تکرار کنید. شرکت سمپاشی موریانه به صورت جداگانه برای هر سری ارائه خدمات، از مشتریان هزینه دریافت می کند.

فاصله محل شما تا شرکت سمپاشی موریانه از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در این امر است.  شرکت کیان پاک در تمامی نقاط تهران دارای شعب می باشد که همواره آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. در نتیجه نگران افزایش تعرفه به دلیل دور بودن شرکت سمپاشی موریانه تا منزل و یا محل کار خود نباشید.

راه های جلوگیری از ورود موریانه به منزل

  • جمع آوری چوب ها و لوازم چوبی از اطراف ساختمان
  • پاکسازی کامل ساختمان و اطراف آن به گونه ای که تا عمق نیم متری خاک ماده چوبی در زمین قرار نداشته باشد
  • بستن تمامی درز ها و شکاف ها با استفاده از مواد مستحکم (استفاده از پلاستیک نمی تواند به طور کامل مانع ورود موریانه به منزل شود)
  • قرار دادن تهویه مناسب در مکان های مرطوب ساختمان همچون زیر زمین و شیروانی
  • استفاده از کلاهک در بخش پایه ساختمان
  • کنترل رطوبت ساختمان با استفاده از زهکش
  • پاکسازی ساختمان از اجساد جانوران مرده

سخن پایانی

موریانه ها یکی از از آفاتی هستند که از چوب و وسایل چوبی تغذیه کرده و به حیاط شان ادامه می دهد. این جانداران پس از بلایی های طبیعی هم چون زلزله و سیل بیشترین آسیب را به ساختمان ها می رسانند. مبارزه با موریانه ها به دو شیوه شیمیایی و غیرشیمیایی تقسیم می شود. در روش شیمیایی با استفاده از سم موریانه اقدام به سم پاشی موریانه در محل می کنند. البته توصیه اکید داریم که فرایند سم پاشی را به شرکت سمپاشی موریانه که در این حوزه تخصص کافی را دارد بسپارید تا مجبور به تکرار فرایند نباشید.

مطلب پیشنهادی

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد در گزارشی که اخیراً در ۲۸ ماه می سال …