روز جهانی شادی چه روزی است؟

%name روز جهانی شادی چه روزی است؟

روز جهانی شادی

تاریخچه و سنت های روز جهانی شادی

اگر سرشاد هستید و آن را می دانید ، آن را در روز جهانی شادی ، 20 مارس جشن بگیرید! متأسفانه ، احساساتی مشابه خشم و اندوه و اندوه به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک حالت پیش خیال برای بسیاری از ما شده می باشد، بنابراین یک روز برای روحیه دادن و قدردانی از چیزهای خوب و زیبای زندگی می باشد.

روز جهانی شادی چه زمانی می باشد؟

روز جهانی شادی یک رویداد جهانی می باشد که سالانه 20 مارس توسط سازمان ملل هم‌پیمان ترتیب داده می شود. این یادآوری می باشد که شاد بودن یک حق انسانی می باشد و بها تجلیل دارد.

تاریخچه روز جهانی شادی

نام گذاری روزی به نام روز جهانی شادی برای افراد ناآگاه ممکن می باشد کمی کودکانه به نظر برسد. واقعیت این می باشد که چیزی بیش از لبخند زدن و احساسات خوب در این روز لذت بخش وجود دارد. هدف نهایی از این امر این می باشد که پیشرفت تنها افزایش خطوط اصلی و تشویق رشد اقتصادی نیست، بلکه آسایش و سعادت انسان نیز هست.

بیشتر بخوانید:  روز جهانی دختر

این ایده در ابتدا توسط Jayme Illien ، مشاور سازمان ملل هم‌پیمان، توضیح شده می باشد. در سال 2011 ، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را تایید کرد که به آن “یک هدف اساسی بشر” می دهد که به همان اندازه رشد اقتصادی ، به سعادت و خوشبختی نیز اولویت بدهید. دو سال بعد ، در سال 2013 ، همه 193 کشور عضو سازمان ملل هم‌پیمان اولین روز جهانی شادی را جشن گرفتند و از آن زمانه به بعد به رشد خود ادامه داده می باشد.

در سال 2015، سازمان ملل هم‌پیمان پروسه­ ی دستیابی به 17 هدف توسعه پایدار را ابتدا کرد که هدف آن پایان دادن به تنگدستی، کاهش نابرابری و محافظت از سیاره زمین می باشد – سه جنبه کلیدی که منجر به آسایش و خوشبختی می شود.

سنت های روز جهانی شادی

هرکسی تعریفی خاص از شادی یا چیزهایی دارد که سبب شادی آنها می شود ، به همین دلیل هیچ سنتی برای این روز تراشیده نشده می باشد. شادی جمله می باشد از حس خشنودی درونی ، بنابراین هرچه شما را سرشاد می کند ، خودتان نیز این کار را می کنید! شاد بودن درونی برای خشنودی از محیط پیرامون خود کلیدی می باشد بنابراین کاری کنید که شما را شاد می کند. چیزهای کوچک را گرامی بدارید و در آن لحظه از همه چیز سپاسگزار باشید.

تلاش های روز جهانی شادی

• اجتماعی باشید

انسان موجودی اجتماعی می باشد. اگر برنامه برای جمع شدن با دوستان خود را به عقب‌انداختن انداخته اید یا اخیراً خیلی زیاد “نه” برای بیرون رفتن گفته اید ، سعی کنید این روند را برگردانید. بیرون بروید ، بخندید ، از آن لذت ببرید ، روز خود را خیلی جدی نگیرید ، ممکن می باشد متوجه شوید که استرس شما کاهش یافته و پایین می ماند. لبخند زدن و خندیدن از بهترین روش های رفع تنش می باشد و از همه بهتر ، رایگان می باشد!

بیشتر بخوانید:  سال نو میلادی 2021

• مطلع شوید

استرس و ناراحتی ناشی از کار ، وضعیت اقتصادی ، اضطراب از سلامتی و ایمنی و عوامل بی شمار دیگر می تواند وزنه سنگینی بر گردن هر کس باشد. اما با کمی مطالعه در مورد آسایش ، هوشیاری و روش های دیگر برای برقراری ارتباط با مهمترین موارد ، ممکن می باشد نگاه جدیدی به زندگی کنید.

• یک لیست تهیه کنید

ایجاد یک لیست از بهترین و آسان ترین راه ها برای حس خشنودی می باشد. به طور خاص ، پنج نکته را یادداشت کنید که واقعاً شما را سرشاد می کند و در این مورد خوب اندیشه کنید. پس از نوشتن پنج مورد ، قطعاً دست‌کم یکی از آنها را به نوعی در زندگی روزمره خود بگنجانید. به این ترتیب ، اثرات روز جهانی شادی می تواند در پایان سال ادامه داشته باشد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

30 دی سالروز آتش سوزی ساختمان پلاسکو

نمای داخلی ساختمان پلاسکو قبل از آتش سوزی سالروز آتش سوزی ساختمان پلاسکو آتش‌سوزی ساختمان …