تایلند کجاست ؟

کشور تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه ‌جزیره هند و چین است. معنی دیگر این کشور سرزمین حوری یا تایی بوده که عموما در میان گردشگران با این نام شناخته می‌شود. تایلند، یکی از توریستی‌ترین کشور‌های جهان است و امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران تعبیه کرده‌است. در این کشور می‌توانید جاذبه‌های طبیعی مثل ساحل هواهین، پارک ملی خوا یای، پارک ملی مو کوانگ تونگ و جاذبه‌های فرهنگی مثل پارک تاریخی سوخوتای و جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر بازار‌های شناور بانکوک، راه آهن مرگ قطار تایلند برمه، بازار آخر هفته چاتوچاک و… را از نزدیک ببینید.

6545y64b6yb46u46y 1 تایلند کجاست ؟

نقشه و موقعیت جغرافیایی تایلند

علاوه بر جاذبه های گردشگری تایلند، این کشور فوق العاده زیبا با مساحتی 513115 کیلومتر مربع توانسته جمعیتی 000/430/63 نفری را در خود جای دهد. این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد که از شمال و غرب با برمه و دریای آنداما از شمال شرقی و شرق با لائوس و از جنوب با مالزی و خلیج تایلند همسایه است. موقعیت جغرافیایی تایلند به شرح زیر است:

جنوب شرق آسیا (15 درجه شمالی و 100 درجه شرقی-نیم‌کره شمالی)

مساحت مرزهای زمینی 4868 کیلومتر

مساحت مرزهای دریایی 3219 کیلومترتور تایلندتور پاتایاتور بانکوکتور پوکت

تاریخچه تایلند

از سال 1932 میلادی تایلند یک کشور مشروطه سلطنتی است که توسط نخست‌ وزیر و پارلمان اداره می‌شود. مقام سلطنتی و رئیس حکومت جایگاه ویژه و مقدسی در میان مردم به خصوص مسافران دارد. اوایل قرن 14 تایلندی‌ها شهر کوچکی در سوخوتای بنا کردند و در اواسط قرن، این شهر را به پادشاهی مستقلی تبدیل کردند. توریست‌ها می‌توانند به وضوح فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند را در کنار معماری زیبای این کشور به خوبی ببینند.

 

بیشتر بخوانید:  موبوگیفت بهترین راهکار برای خرید گیفت کارت اپل

آشنایی با کشور زیبای تایلند

 

پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک بوده که پر جمعیت‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. زبان مردم تایلندی و مذهب آنان بوداست. از جمله شهرهای پرجمعیت و بزرگ تایلند علاوه‌بر بانکوک می‌توان: ناخون راتچاسیما، ساموت پراکان و چیانگمای را نام برد. تایلند سرزمین زیبایی‌ها و لبخندها است و بهترین مقصد برای گذران یک تعطیلات بی‌نظیر محسوب می‌شود.

پادشاه اسبق تایلند به دلیل ایجاد چندین کودتای نظامی در دوره سلطنتش، نقش مهمی در به ثبات رسیدن کشور داشت. همچنین کمک زیادی به مردمش برای گذران زندگی کرد. تایلند کنونی از سال 1238 میلادی ایجاد شد و بر خلاف دیگر کشورهای منطقه، هیچگاه مستعمره و زیر سلطه اروپایی‌ها نبوده، علاوه ‌بر این تایلند به خوبی معنای نام خود که سرزمین آزادی و کلمه THAI که به معنی آزاد مرد است را حفظ می‌کند.

تورهای تایلند

 

تورهای تایلند یکی از جذاب ترین تورهایی است که می توانید در عمر خود تجربه کنید . تور تایلند شامل شهرهای زیادی است که هم می توانید به صورت مجزا از شهرهای تایلند دیدن کنید هم به صورت ترکیبی تور های تایلند شامل تور پوکت یکی از زیبا ترین جزایر تایلند که هم میتوانید با پرواز مستقیم ماهان به پوکت سفر کنید هم با پرواز بانکوک به صورت غیر مستقیم دیگر تور پر طرفدار تایلند تور پاتایا است که این تور را هم به صورت ترکیبی با شهر های دیگر تایلند می توانید خریداری کنید دیگر تور تایلند تور بانکوک پایتخت تایلند است همچنین شما می توانید به دلیل نزدیگی شهر تایلند و مالزی تور مالزی را هم به صورت ترکیبی با تور تایلند خریداری کنید  توصیه ما برای یک خرید امن و باکیفت همچنین برای دریافت قیمت مناسب تورهای تایلند آژانس آریسا پرواز است شما می توانید برای دریافت قیمت تورها و مشاوره رایگان با شماره 57758-021 تماس حاصل نمایید

بیشتر بخوانید:  تاریخچه ای از انواع کپسول ها

34tv35y544by46by 1 تایلند کجاست ؟

زبان و فرهنگ مردم تایلند

زبان تایلندی جزو قدیمی‌ترین زبان‌های شرق آسیا به حساب ‌می‌آید، که بیشتر مردم با وجود گویش‌های قومی و منطقه‌ای زیادی که وجود دارد همچنان به زبان رسمی تایلند صحبت می‌کنند و الفبای مخصوص خود را دارند. به همین دلیل زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملا برای خارجی‌ها، غیر قابل فهم است.

زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می‌شود. در بیشتر هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های این کشور زبان انگلیسی کاربرد بالایی دارد. نکته جالب اینجاست که مردم کشور تایلند قدرت تسلط به زبان انگلیسی را ندارند. با اینکه یادگیری زبان این کشور ساده نیست، اما کسانی که به این کشور سفر می‌کنند با یادگیری واژگان اندک می‌توانند تجربه جالبی از به زبان آوردن کلمات قدیمی‌ترین زبان آسیایی داشته باشند. جالب است بدانید، پادشاه کشور تایلند با زبان منحصربه‌فرد خود صحبت می‌کند و در هیچ جای کشور کسی به این زبان صحبت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی + عکس

مردم کشور تایلند

مردم تایلند همیشه و در هر موقعیت و شرایطی لبخند بر لب دارند، به همین دلیل تایلند به اسم سرزمین لبخند نیز مشهور است. مردم این کشور بسیارخوش‌رو، می‌همان نواز و صبور هستند. همچنین از رفتار‌های تند و توهین‌آمیز به شدت دوری می‌کنند. نکته جالب راجع به احترام‌گذاری مردم تایلند این است که از دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، برایشان بسیار ناخوشایند بوده و معنای بدی را می‌رساند. پس در سفر به این کشور حتماً این نکات را مدنظر داشته باشید. تایلندی‌ها معتقدند که سر مقدس‌ترین و پا پست‌ترین بخش بدن است.

کتاب‌ها از جمله ‌اشیای بسیار ارزشمند برای مردم کتاب دوست تایلند است. آن‌ها عقیده دارند که نباید کتاب را روی میز قرار داد. از میان حیوانات هم فیل‌ها را در جایگاه بالایی قرار داده‌اند و رابطه‌ای نزدیک با آن‌ها دارند. پادشاه نزد مردم از بالاترین و والاترین جایگاه برخوردار است. مسافران هم باید به پادشاه احترام بگذارند. سکه‌ها و اسکناس‌های تایلند منقش به تصاویر پادشاه بوده و به هیچ عنوان نباید آن‌ها را لگد مال و کثیف کرد. زیرا گذاشتن کف پا روی سکه‌ای که بر زمین افتاده بی‌احترامی بزرگی محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد در گزارشی که اخیراً در ۲۸ ماه می سال …