تاریخچه ای از انواع کپسول ها

54yv4y45 تاریخچه ای از انواع کپسول ها

در سال 2018 طبق گزارشاتی که انجام گرفت، مشخص شد که 59 میلیارد کپسول قهوه تولید شده است که در همان سال این بازار جهانی دارای ارزش 1.3 میلیارد دلار بود. تخمین زده شده که شرکت نسپرسو خود به تنهایی 14 میلیارد از این تولیدات را به عهده داشته و در هر ثانیه صد ها نفر از نوشیدنی های او استفاده می کنند.

فکر کردن به روزهایی که در بازار نوشیدنی های قهوه هیچ کپسولی وجود نداشت تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. دیگر امروزه قهوه های کپسولی مانند کپسول نسپرسو و استارباکس تمامی بازار نوشیدنی ها را به خود اختصاص داده اند اما واقعا این سطح شگفت انگیزی که بشر در نهایت به آن دست پیدا کرد از کجا شروع شد و چه شرکت هایی سردمداران این بازار جهانی بودند؟ در ادامه ما به تمامی موضوعات مرتبط با کپسول نسپرسو و استارباکس پرداخته ایم و تاریخچه ای از انواع کپسول ها را مرور می کنیم.

یک شروع آهسته برای بازار کپسول قهوه

کپسول نسپرسو اولین آغاز کننده کپسول و غلاف قهوه در جهان بود که در سال 1986 این شرکت توسط یک شرکت چند ملیتی با نام نستله شروع به کار کرد. مهندس و مغز متفکر اصلی این پروژه اریک فاور بود که در سال 1975 ابتدای کارش را از بازدید یک اسپرسوبار ایتالیایی که بسیار هم محبوب بود آغاز کرد. او در آن زمان تمام حواس خود را به باریستاها داده بود و نگاه می کرد که مدام اهرم دستگاه های اسپرسو را به پایین می کشند تا بتوانند فشار را افزایش دهند و نحوه استخراج قهوه را به گونه ای تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:  با هتل جهانگردی دیزین کرج آشنا شوید

پس از ده سال فاور توانست کار خود تنها از یک نوشیدنی قهوه مانند، آغاز کند که با فشار می توانست آب را با قهوه آسیاب شده مخلوط نماید و یک نوشیدنی دلچسب ایجاد کند که لایه کرمی روی آن هم بسیار زیبا قرار گرفته بود. تا سال 1986 طول کشید که نستله بالاخره توانست علامت تجاری خود را ثبت کند و این دستگاه را به دستگاه های جدید نسپرسو اضافه نماید.

نسپرسو در ابتدا دستگاه های خود را با عنوان دستگاه های قهوه سازی که همه کاره بودند و کاربری آسانی نسبت به دیگر قهوه سازها دارند در ساختمان ها و طبقات اداری معرفی نمود. این شرکت به چهار کپسول قهوه بسیار خوب دست پیدا کرده بود اما پس از اینکه آن ها را به چندین دفتر در سوییس و ژاپن برد با علاقه مندی زیادی روبرو نشد.

در سال 1988 بود که ژان پل گیلارد به شرکت نسپرسو پیوست و تصمیم گرفت که نحوه فروش دستگاه های نسپرسو را به کلی تغییر دهد. او به جای اینکه هدف خود را برای فروش قهوه و دستگاه ها به سمت کسب و کارها ببرد تمام تمرکز خود را برای فروش به خانه و خانواده ها قرار داد و آن را به عنوان یک کالای لوکس خانگی عرضه کرد و حتی قیمت کپسول نسپرسو را 50 درصد افزایش قیمت داد. جالب بود که در این زمان، فروش شروع به اوج گرفتن کرد! مشتریان، دیگر به نسپرسو به چشم یک طرز زندگی منحصر به فرد نگاه می کردند.

بیشتر بخوانید:  کدام کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است

نام آشنای استارباکس

کپسول قهوه استارباکس یکی دیگر از نام های بزرگ در حوزه کپسول های قهوه می باشد که قبل از آن هم خود را با محصولات قهوه نشان داده بود. شاید برایتان جالب باشد که استارباکس هم با کمک نسپرسو یا همان شرکت نستله شروع به کار تخصصی در حوزه کپسول قهوه کرد. به صورت اختصاصی بازار کپسول قهوه استارباکس با 6 طعم متفاوت راه اندازی شد تا هر کسی بتواند در خانه از آن لذت ببرد.

از آگوست سال 2018 بود که دو شرکت نستله و استارباکس به عنوان اتحاد جهانی قهوه شروع به همکاری با یکدیگر کردند و توانستند انقلابی در نوشیدنی سیاه اعتیاد آور و خوش طعم ایجاد کنند. مارتین براون مدیر کسب و کار الکترونیکی نستله در این مورد اینگونه گفت: ما مفتخریم که با شرکت استارباکس کار کنیم، شرکتی که یک برند جهانی است و اشتیاق ما به قهوه و محصولاتش را هر چه بیشتر نشر خواهد داد. اکنون ما دیگر استارباکس را با همان تجربه ممتازی که هر علاقه مندی به قهوه دوست دارد در اختیارشان قرار خواهیم داد.

طیف کپسول های قهوه استارباکس شامل شش طعم به خصوص است که از مخلوط قهوه های استارباکس با قهوه های تک منشا که همگی صد در صد عربیکا هستند و با کیفیت بسیار بالایی هستند در اختیار مشتریان قرار می گیرد و برای کاشت این قهوه از برترین کشاورزان مناطق استفاده شده است. کریس گارلیک مدیر عامل استارباکس استرالیا افزود: در طول پنج سال اخیر ما با استرالیایی های زیادی در ارتباط بودیم و اکنون نستله برای ما فرصتی را ایجاد کرده است تا بتوانیم یک قهوه ممتاز را برای همه سلیقه ها ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید:  تبدیل واگن قطار قرن نوزدهم به هتلی زیبا/ تصاویر

چرا کپسول قهوه جایگزین صنعت قدیمی شد

البته که همیشه می توانید به کافی شاپ نزدیک خانه بروید و قهوه مورد علاقه خود را میل کنید یا برای صرفه جویی در هزینه با پودرقهوه شروع به درست کردن یک قهوه با قهوه ساز خانگی خود کنید. اما وقتی نمی خواهید وقت خود را با یک اسپرسوساز صرف کنید بهترین راه حل می تواند استفاده از کپسول های قهوه باشد. یک دستگاه ایده آل روبرویتان قرار دارد که با بالاترین پیشنیازهای تکنولوژی بهترین را در کمترین زمان در اختیارتان قرار می دهد. در کنار تمامی این ها بسیار هم راحت و شیک و سرگرم کننده است.

موضوع بعد این بود که طعم های زیاد و متنوع آن ها باعث شد برای کسانی که از طعم یکنواخت و همیشگی قهوه خسته بودند این بهترین راهکار باشد تا بتوانند مخلوط قهوه خود را با شکلات، کارامل و تمامی افزودنی های موردعلاقه خود میل کنند. این بود که کپسول های قهوه بهترین راهکار برای قهوه ای تازه و خوش طعم در بازار عرضه شد و دو ابرقدرت در این عرصه را به شما معرفی کردیم.

مطلب پیشنهادی

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد در گزارشی که اخیراً در ۲۸ ماه می سال …