درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

yh n5yj ytj درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی که به عنوان تامی تاک نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی زیبایی است که با برداشتن چربی و پوست اضافی شکم و سفت شدن عضله زیرین، شکم را صاف می کند. اکثر افراد ظرف چند هفته بهبود می یابند. ممکن است در طول بهبودی پس از عمل، تورم و درد متوسطی را تجربه کنید، هم به دلیل خود عمل و هم به دلیل حرکاتی که در حین بهبود برش انجام می دهید. شما می توانید با استفاده از چندین استراتژی برای مدیریت درد پس از عمل جراحی شکم، این دوره را راحت تر پشت سر بگذارید.

درد شکم چه احساسی دارد و چگونه آن را مدیریت کنیم؟

ممکن است زمانی که صاف می ایستید احساس کنید شکم شما کشیده می شود. در چند روز اول پس از جراحی بیشترین درد را دارد.

برای کنترل درد می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید. جراح شما ممکن است برای مدیریت بدترین درد که معمولاً در سه روز اول پس از جراحی احساس می‌شود، داروهای ضد درد تجویز کند. پس از این، زمانی که درد شما قابل کنترل ‌تر شد، می ‌توانید به مسکن ‌های بدون نسخه روی بیاورید تا ناراحتی خود را قابل تحمل نگه دارید. مهم است که داروهای ضد درد را دقیقاً همانطور که جراح شما تجویز کرده است مصرف کنید.

از طرف دیگر، جراح شما ممکن است مسکنی را به شما پیشنهاد دهد که در حین جراحی مستقیماً به عضلات شکم شما تزریق می شود و می تواند تا ۷۲ ساعت پس از جراحی درد را کاهش دهد.

پوست معده شما ممکن است برای چند ماه تا سال بی حس باشد. این احساس به آرامی برمی گردد، اما ممکن است ناحیه کوچکی در قسمت پایین شکم شما بی حس بماند.

همچنین ممکن است تا سه ماه پس از عمل جراحی شکم دچار تورم شوید.

علائم عادی پس از عمل ابدومینوپلاستی

علائم طبیعی ابدومینوپلاستی و علائمی که برای جراحی زیبایی شکم باید رعایت شود شامل موارد زیر است:

  • سفتی در شکم، کبودی، تورم و قرمزی، سوزن سوزن شدن، سوزش یا درد متناوب

اینها تجربیاتی طبیعی هستند که پوست، بافت ها و اعصاب حسی تجربه می کنند. داروهای ضد درد و شل کننده های عضلانی به شما کمک می کنند تا با هر گونه ناراحتی کنار بیایید. اگر درن دارید، ممکن است ناراحتی موضعی بیشتری را تجربه کنید. درد مداوم باید بلافاصله به دکتر گزارش شود.

  • سفتی پوست، حساسیت بیش از حد یا عدم حساسیت

این طبیعی است و به مرور زمان برطرف می شود.

  • پوست براق یا هر احساس خارش

تورم می تواند باعث براق شدن پوست در نواحی تحت درمان شود. با پیشرفت روند بهبودی، ممکن است احساس خارش خفیف تا شدید نیز پیدا کنید. یک آنتی هیستامین می تواند به کاهش خارش شدید و مداوم کمک کند. اگر پوست هنگام لمس قرمز و داغ شد، فورا با دفتر ما تماس بگیرید.

  • عدم تقارن، هر دو طرف بدن شما به طور متفاوتی بهبود می یابند
بیشتر بخوانید:  باریک‌ترین خانه آمریکا با عرض دو متر/ عکس

یک طرف بدن شما ممکن است در روزهای بعد از عمل جراحی کاملاً متفاوت از طرف دیگر به نظر برسد. این مورد انتظار است. با این حال، عدم تقارن شدید باید بلافاصله به دکتر گزارش شود.

در صورت تجربه هر یک از موارد زیر، فوراً با جراح خود تماس بگیرید:

  • تب بالا، تهوع و استفراغ شدید، سرگیجه مداوم یا رفتار نامفهوم، مانند توهم.
  • هر دردی که با داروهای ضد درد شما قابل کنترل نباشد.
  • پوست قرمز روشن که در لمس داغ است.
  • خونریزی بیش از حد یا ترشح مایعات از طریق برش ها.
  • تنگی نفس، یا درد ساق پا.

اگر ساکن شهر تبریز هستید و تمایل دارید عمل ابدومینوپلاستی در تبریز را انجام دهید. میتوانید برای اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه نمایید.

hv5ehbjejt درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

توصیه های دکتر کامبیز ایزد پناه برای کاهش درد بعد از ابدومینوپلاستی

  • استفاده از کمپرس آب سرد

ممکن است لازم باشد برای کاهش هر گونه درد و برای کاهش تورم، ممکن است از کمپرس سرد در ناحیه تحت درمان استفاده کنید.

یخ خرد شده یا کیسه های یخ باید قبل از استفاده روی پوست در حوله پیچیده شوند. یخ یا هر چیز یخ زده را مستقیماً روی پوست قرار ندهید. کمپرس های خنک را برای فواصل زمانی بیش از 20 دقیقه اعمال کنید.

چه در همان روز جراحی مرخص شوید و چه پس از یک شب بستری شدن در بیمارستان، فردی باید شما را تا خانه برساند. تمام این دستورالعمل ها باید برای بزرگسالانی که سلامت شما را تحت نظر دارند و در 24 ساعت اول پس از جراحی پلاستیک به طور شبانه روزی از شما مراقبت می کنند، رعایت شود.

  • سیگار کشیدن ممنوع

سیگار کشیدن می تواند سلامتی شما را قبل از عمل جراحی و توانایی شما برای بهبودی بعد از عمل جراحی را به شدت مختل کند. شما نباید سیگار بکشید.

  • استفاده از لباس فشرده سازی

پانسمان ها را تمیز و خشک نگه دارید. برش های شما برای مدت کوتاهی پس از جراحی مایع و مقداری خون ترشح می کند. شما می توانید هر لباس فشرده سازی را روی گاز جایگزین کنید. اگر در برش های خود یک درن قرار دارد، دستورالعمل های مراقبت از درن را به دقت دنبال کنید و مقدار مایع تخلیه شده را یادداشت کنید. حمام کردن با درن در جای خود اشکالی ندارد. همچنین تماس آب دوش با محل برش شما اشکالی ندارد.

بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

لباس فشرده خود را به صورت شبانه روزی بپوشید. لباس فشرده را فقط هنگام دوش گرفتن بردارید.

  • هنگام دوش گرفتن مراقب باشید

تا 48 ساعت پس از جراحی دوش نگیرید. در این مدت، لباس فشرده سازی را بر تن نگه دارید. دو روز (48 ساعت) پس از جراحی، می توانید لباس را درآورید. پس از حمام، لباس فشرده سازی را تعویض کنید.

برش های خود را مالش ندهید. پس از جراحی، ضربه زدن یا خشک کردن برش ها با هوا اشکالی ندارد. یک مرطوب کننده بدون عطر را به پوست اطراف بمالید، اما نه بر روی برش های خود.

  • دستور العمل های استفاده از درن را رعایت کنید

دستورالعمل های مراقبت از درن را که به شما ارائه شده است دنبال کنید. اگر یک درن در برش های خود قرار داده اید، یک پرستار باید به شما نحوه کارکرد درن، تخلیه درن و ثبت مقدار مایعات از درن را نشان دهد. هنگام دوش گرفتن، باید درن ها را با بند محکم کنید تا آویزان نشوند.

  • خوابیدن شما بعد از جراحی باید درست باشد

تا چند روز بعد از عمل دراز نکشید. این کار برای شما راحت تر خواهد بود و می تواند تورم را کاهش دهد. همیشه سر خود را بالا نگه دارید. به سمت جلو یا بالا خم نشوید.

  • برای انجام فعالیت عادی عجله نکنید

ایستادن می‌تواند تأثیر زیادی بر نتایج شما داشته باشد و باعث آسیب جدی شود. در عرض 1-2 هفته پس از جراحی، شما می توانید دوباره به حالت ایستاده بایستید. با ادامه بهبودی ناحیه شکم، ممکن است بتوانید به آرامی شروع به بلند شدن کنید.

استراحت کنید، اما نه استراحت در رختخواب. هیچ ورزش دیگری جز پیاده روی معمولی را از سر نگیرید. از تمرینات شکمی خودداری کنید. پیاده روی روزانه برای جلوگیری از تشکیل لخته شدن خون ضروری است.  در هیچ فعالیت استرس زا شرکت نکنید. چیزی را بلند نکنید، فشار ندهید یا نکشید.

  • مراقب تغذیه خود بعد از جراحی ابدومینوپلاستی باشید

رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب داشته باشید. مایعات بعد از جراحی حیاتی هستند. از نوشیدنی‌ های غیر گازدار، غیر الکلی، بدون کافئین مانند آب میوه و آب استفاده کنید. 24 ساعت اول از غذای نرم، ملایم و مغذی استفاده کنید.

مدیریت سبک زندگی برای کاهش درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

همانطور که در حال نقاهت پس از جراحی خود هستید، کارهای عملی وجود دارد که می توانید در چند ماه اول انجام دهید تا از شروع درد جلوگیری کنید و در صورت داشتن درد، درد خود را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) کافه حیوانات وحشی

فعالیت بدنی خود را حفظ کنید: با بهبودی، باید به انجام کارهای ساده روزمره ادامه دهید و به طور منظم بلند شوید و در خانه قدم بزنید. این کار برای کاهش خطر ابتلا به لخته ‌های خونی مضر توصیه می‌ شود و همچنین از ماندن طولانی مدت در یک وضعیت جلوگیری می‌کند که می‌تواند در نهایت باعث دردناک شدن شما شود.

از انجام ورزش های سنگین اجتناب کنید: زمانی که در حال بهبودی هستید و زخم های شما در حال بهبود هستند، نباید با انجام فعالیت های شدید یا بلند کردن اجسام سنگین به مدت حداقل شش هفته، بر روی برش های خود فشار وارد کنید. اگر می خواهید پس از بهبودی کامل تمرینات چالش برانگیز را شروع کنید، ایده خوبی است که با پیاده روی در طول دوره نقاهت، تناسب اندام خود را حفظ کنید.

سیگار نکشید: برای تقویت روند بهبودی، باید از مصرف تنباکو خودداری کنید. نیکوتین به شدت توانایی بدن برای بهبودی را به خطر می اندازد. این باعث باریک شدن رگ‌ های خونی می‌شود و رساندن اکسیژن به سلول ‌های پوست در محل برش را دشوارتر می‌کند و در نهایت روند بهبودی را به تاخیر می‌اندازد.

اجتناب از یبوست: اگر به دلیل تهوع یا خستگی غذا نخورید، ممکن است دچار یبوست شوید. داروهای مسکن نیز باعث یبوست می شوند که در نهایت منجر به درد شکم می شود. سعی کنید غذاهای حاوی فیبر زیاد بخورید و مقدار کافی مایعات بنوشید تا دچار یبوست نشوید. اگر حالت تهوع یا یبوست مداوم است، ممکن است نیاز به مصرف داروهای بدون نسخه یا تجویزی داشته باشید.

tvh5yhyh درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

سخن پایانی

  • ابدومینوپلاستی، شکم شما را صاف می کند و شکل می دهد.
  • ابدومینوپلاستی می تواند تا یک هفته بعد از جراحی دردناک باشد.
  • میزان درد بستگی به روش دقیق جراحی شکم شما دارد.
  • مینی ابدو کمترین درد را ایجاد می کند.
  • درد شکم را می توان با داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح کنترل کرد.
  • گاهی اوقات داروهای ضد درد در حین جراحی به عضلات شکم شما تزریق می شود و تا 72 ساعت طول می کشد.

عمل‌های ترمیمی و زیبایی پیچیده و سخت هستند. اگر می‌خواهید که زیبایی را به خود هدیه دهید، این کار را به دکتر کامبیز ایزدپناه بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را به نشانی drkambiz-izadpanah.com مطالعه نمایید. همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه ایشان را دنبال نمایید.

مطلب پیشنهادی

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد در گزارشی که اخیراً در ۲۸ ماه می سال …