نحوه نگهداری از ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال چی چقدر عمر می‌کند؟ کارشناسان لوازم خانگی ال جی معتقدند که معمولا هر ماشین لباسشویی در بهترین حالت ۱۰ سال عمر می‌کند. اما توجه داشته باشید که این ۱۰ سال بدون دردسر نخواهد بود. حدود ۲۴ درصد ماشین‌های ظرفشویی در عرض ۵ سال بعد از خرید، خراب می‌شوند یا از کار می‌افتند.

پس چگونه می‌توان یک دهه را بدون تماس با تعمیرگاه گذراند؟ عوامل زیادی می توانند بر مدت زمان دوام دستگاه شما تأثیر بگذارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نحوه مراقبت شما از ماشین ظرفشویی است. کارمین اینجا است که به شما توضیح دهد چگونه می‌توانید از ماشین ظرفشویی خود طوری مراقبت کنید که تا مدت‌ها دوام بیاورد.

چگونه از تعمیر ظرفشویی ال جی جلوگیری کنیم؟

استفاده از ماشین ظرفشویی ممکن است ساده به نظر برسد، اما همه تکنسین‌ها تعمیر و سازندگان ماشین ظرفشویی معتقدند که این کار نیازمند مطالعه دقیق دفترچه و دقت بالا در نگهداری است. از بهترین نحوه قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی تا نحوه تمیز کردن آن، جزئیات اساسی لازم برای کاهش احتمال خرابی دستگاه خود را در دفترچه راهنما خواهید یافت و در عین حال ظروف خود را تا حد امکان تمیز می‌کنید.

جدای از اصول اولیه، این هشت استراتژی را نیز در نحوه مراقبت از ماشین ظرفشویی خود بکار ببرید تا از تعمیر ظرفشویی ال جی در امان بمانید:

ظروف را تمیز کنید

بیشتر ماشین‌ های ظرفشویی ال جی نیازی به شستشوی اولیه ندارند، اما قبل از قرار دادن ظروف خود، حتما استخوان‌ها، خلال دندان‌ها و سایر موارد جامد را از آن‌ها پاک کنید. این قطعات سخت می‌توانند شلنگ تخلیه را مسدود کرده، فیلتر را پاره کنند یا به پمپ آسیب برسانند.

فیلتر را تمیز کنید

باقیمانده غذا‌هایی که روی بشقاب‌ها وجود دارند باید از ماشین ظرفشویی خارج شوند. چرا که ماشین ظرفشویی ال جی شما دارای چرخ گوشت نیست که بتواند از شر آن‌ها خلاص شود! به همین علت، شما باید فیلتر‌ها را به صورت دستی تمیز کنید.

آدام هافمن، مدیر مهندسی ماشین ظرفشویی در GE Appliances، می‌گوید که این کار را هر ماه یا هر هفته انجام دهید و اگر از ماشین ظرفشویی ال جی خود بیشتر استفاده می‌کنید، فاصله زمانی بین دفعات تمیز کردن فیلتر را کوتاه‌تر کنید. او می‌گوید: «یک نشانه‌ی گویا از کثیف شدن فیلتر آن است که متوجه کاهش عملکرد شستشو یا شن‌زدگی ظروف شوید.»

بیشتر بخوانید:  جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

برای تمیز کردن فیلترها با این صورت عمل کنید. قفسه پایینی را بردارید و یک سیلندر پلاستیکی را پیدا کنید (اگر در ماشین ظرفشویی شما این سیلندر در این مکان وجود ندارد، به دفترچه راهنما رجوع کنید). فیلتر را زیر آب جاری بشویید تا از هر گونه زباله و آلودگی پاک شود. استفاده از اسفنج‌های نرم و آب صابون مایع برای تکه‌های غذای سرسخت که در آن گیر کرده‌اند، خوب است، اما برس‌های ساینده یا پشم فولادی می‌توانند به فیلتر آسیب برسانند.

اگر سوراخی پیدا کردید، بلافاصله فیلتر را تعویض کنید تا از لغزش دانه ها یا تکه های استخوان از داخل و داخل پمپ جلوگیری کنید. اگر این کار را نکنید، آن‌ها می توانند به پروانه پمپ و آب بندی موتور آسیب برسانند و شما را مجبور به تعمیر ظرفشویی ال جی شوید.

تمام قسمت‌های ماشین ظرفشویی ال جی را تمیز کنید

در صورت نیاز، از پارچه کهنه و سرکه سفید برای تمیز کردن اتصالات درب ماشین ظرفشویی و دیگر قسمت‌های آن، جایی که باقی مانده‌ها و ذرات غذا در آن جمع می‌شوند، استفاده کنید. تجمع مواد غذایی در این قسمت‌ها می‌تواند باعث ایجاد بو و رشد کپک شود و به طور بالقوه مانع از درست بسته شدن درب شود.

ریچارد تارانت، مدیر مراقبت از ماشین‌های ظرفشویی، می‌گوید از استفاده از دستمال‌های مرطوب، مواد شیمیایی خشن، پدهای تمیزکننده و هر چیز ساینده روی درب و وان ضد زنگ خودداری کنید.

از آب سنگین برای شست و شو استفاده نکنید

اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که آب دارای املاح بسیار زیادی است، داخل ماشین ظرفشویی شما احتمالا لایه‌های مواد معدنی تجمع پیدا کرده و تغییر رنگ پیدا می‌کند. به گفته هافمن، این رسوبات روی ظروف و داخل دستگاه شما مانند یک لایه کدر به نظر می‌رسند و ممکن است متوجه شوید که ریل‌ها و چرخ‌های قفسه مانند روز اول حرکت نمی‌کنند. ای مورد از دلایل خرابی ظرفشویی ال جی است.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) شیر ترسو برای زنده ماندن به درخت چسبید!

در این باره او توصیه می‌کند که از یک پاک کننده ماشین ظرفشویی مبتنی بر اسید سیتریک برای حذف رسوبات به صورت ماهیانه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دستورالعمل‌هایی برای از بین بردن سختی آب استفاده کنید تا تعمیر ظرفشویی ال جی خود را به تعویق بیاندازید.

کارشناسان همچنین پیشنهاد می‌کند اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، از نمک احیا را در سیستم نرم کننده آب ماشین ظرفشویی استفاده کنید. این کار با کمک به جلوگیری از لکه بینی و کدر شدن، تمیز شدن ظروف را بهبود می‌بخشد. نمک همچنین به جلوگیری از تجمع مواد معدنی در ماشین ظرفشویی کمک می‌کند.

بازوهای اسپری آب را بررسی کنید

هر چند ماه یکبار، سوراخ های بازوهای اسپری کننده آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیز و بدون هیچ‌گونه آلودگی هستند. اگر مشاهده کردید که بقایای غذا باعث مسدود شدن اسپری آب شده است، سعی کنید آن را با خلال دندان یا لوله پاک کن پاک کنید. یکی از کارشناسان در این زمینه می‌گوید: «اگر می‌خواهید الگوی اسپری کرن آب و مایع ظرفشویی را تغییر ندهید، هر چند وقت یک بار آن‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که کثیف نیستند. این کار را با ملایمت انجام دهید تا آسیبی به آن وارد نکنید.»

اگر لازم است بازوهای اسپری را برای تمیز کردن آن‌ها بردارید، قسمت پایینی باید با یک کشش ملایم از پایه خود جدا شود. بازوی شستشوی مرکزی را از پایین قفسه بالایی با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.

قفسه‌ها را ضد زنگ کنید

اگر پوشش پلاستیکی از بین رفت، آن را در اسرع وقت با رنگ وینیل یا نوک تاین تعمیر کنید. کارشناسان کارمین که یکی از خبره‌ترین کارشناسان در زمینه تعمیر ظرفشویی ال جی هستند، توصیه می‌کنند: «اگر این کار را نکنید، قفسه‌ها می‌توانند خورده شوند و اجازه دهند قطعات کوچک فلز زنگ زده وارد پمپ شود. تصور کنید پمپ قلب ماشین ظرفشویی است و تکه های زنگ مانند تجمع پلاک هستند. اگر پلاکت‌ها لخته شوند می‌تواند کل سیستم را از کار انداخته و هزینه هنگفتی به بار بیاورند. همانطور که می‌دانید تعمیر ظرفشویی ال جی کم هزینه نیست!»

بیشتر بخوانید:  درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

ظروف زیادی در آن قرار ندهید

قرار دادن بیش از حد ظروف در یک بار شستن، می‌تواند عملکرد پاشیدن آب را محدود کرده و امانع از تمیز شدن صحیح ظروف شود. اگر بیش از حد ظرف درون ماشین ظرفشویی ال جی قرار دهید، باید دستگاه را برای مدت زمان طولانی‌ترین روشن نگه دارید. این باعث کوتاه شدن طول عمر دستگاه و نیاز پیدا کردن سریع به تعمیر ظرفشویی ال جی شود.

در ماشین ظرفشویی خود، فقط ظرف بشویید!

یکی از کارهایی که ممکن است منجر به تعمیر ظرفشویی ال جی شود، این است که شما در آن چیزهای دیگری جز ظرف بشویید. ممکن است ویدیوهایی را در اینترنت پیدا کنید که به شما پیشنهاد می‌دهد از ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن قطعات خودرو استفاده کنید. یکی از کارشناسان شرکت ال جی می‌گوید: «این واقعا ایده بدی است. قطعات خودرو چرب هستند و ماشین ظرفشویی و مواد شوینده برای تمیز کردن به این نوع چربی ساخته نشده‌اند. ممکن است فیلتر را مسدود کرده و پمپ را خراب کند.»

برخی از حتی شمعدان‌های خود را درون ماشین ظرفشویی می‌شویند. موم شمعی که در قسمت‌های مختلف شمعدان وجود دارد در نهایت باعث از بین رفتن اجزای ماشین ظرفشویی شما می‌شود. پس اگر می‌خواهید کاری نکنید که نتیجه آن تعمیر ظرفشویی ال جی باشد، از شستن چنین وسایلی در دستگاه خودداری کنید.

کلام آخر

اگر در خانه ماشین ظرفشویی ال جی دارید و دوست ندارید آن را مدام به تعمیرگاه ببرید و خودتان از آموزش تعمیر ظرفشویی ال جی سردر نمیاورید، بهتر است به مواردی که در این مقاله ذکر کرده‌ایم، عمل کنید. کارشناسان کارمین برای جلوگیری از تعمیر ظرفشویی ال جی به طور مداوم، توصیه می‌کنند که دفترچه راهنما را به خوبی مطالعه کرده و طرز استفاده از آن را به خوبی یاد بگیرید. در کل، اگر ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر یا سرویس داشت می‌توانید آن را با خیالی راحت به تکنسین‌ها و مهندسین کارمین بسپارید.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد در گزارشی که اخیراً در ۲۸ ماه می سال …