قوانین حجاب در کشورهای مختلف چگونه است؟

حجاب در هر کشوری دارای معنایی خاص است و با توجه به شرایط و وضعیت هر کشوری قوانینی را حتی اگر به صورت مدون برای آن تعیین نکرده باشند می­توان به راحتی  آن را متوجه شد. معمولا در کشورهای اسلامی بیشترین معنی حجاب را برای بانوان متصور هستند و از این رو بانوان در این کشورها حجاب خاصی دارند. افرادی که قصد دارند به کشورهای اسلامی سفر کنند باید بر اساس قوانین آن­ها حجاب خود را رعایت کنند. قوانین حجاب در کشورهای مختلف موضوعی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می­شویم.

porut98344to3thy5o9t9 300x200 قوانین حجاب در کشورهای مختلف چگونه است؟

قوانین حجاب در ایران

افرادی که می­خواهند وارد ایران شوند معمولا از قبل اطلاعاتی را در ارتباط با حجابی که باید در آن رعایت کنند کسب خواهند کرد. یکی از مسائلی که در ارتباط با پوشش سر در ایران باید رعایت شود این است که موی زنان در اماکن عمومی نباید دیده شود. به همین منظور بانوان از مقنعه، شال یا روسری استفاده خواهند کرد. ساق پای بانوان از دیگر ممنوعاتی است که نباید نمایش گذاشته شود زنان برای پوشاندن آن از شلوار یا دامن­های بلند استفاده می­نمایند.

البته دخترانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده­اند نیازی به رعایت این موارد ندارند. در ایران تنها قوانین حجاب را مربوط به بانوان نمی­دانند و مردان هم مواردی را باید رعایت کنند. استفاده از لباس­های زننده، شلوارک در خیابان و دیگر پوشش­های نامتعارف برای مردان ممنوع است. معمولا در ایران بهترین پوشش را حجاب می­دانند و برخی از زنان این حجاب را برای خود برگزیده­اند.

البته ذکر این نکته لازم است که همه مواردی که بیان شد به صورت سفت و سخت برای توریست­ها صورت نمی­پذیرد و بسیار دیده شده که این افراد ساق پای آن­ها معلوم است یا مردان از تی شرت استفاده می­کنند. گرچه این روزها این موارد در میان ایرانیان نیز به کرات دیده می­شود.

بیشتر بخوانید:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

r3fkit09ut905t 300x170 قوانین حجاب در کشورهای مختلف چگونه است؟

قوانین حجاب در لبنان

لبنان را می­توان به دو گرایش مذهبی مسلمان و مسیحی تقسیم کرد. به همین دلیل حجاب لبنانی در میان افراد بسیار مختلف مورد توجه است. پوشش در این کشور خیلی محدودیت ندارد و هر کس با توجه به دین و عرف منطقه از پوششی خاص بهره گرفته است. البته بیشتر آن­ ها سعی در آن دارند که هنجار شکنی نکنند و حجاب خود را به درستی رعایت کنند.

افرادی که به بیروت می­روند به طور قطع متوجه پوشش­های بسیار شیک و مد روز افرادی که در آن رفت و آمد دارند و زندگی می­کنند، شده­اند. شهر بیروت یکی از شهرهای این کشور است که می­توان آن را مرکز مد لبنان خواند.

قوانین حجاب در اردن

قوانینی که در ارتباط با پوشش و حجاب در این کشور وجود دارد  نسبت به دیگر کشورها حتی برای توریست­ها سخت گیرانه­تر است. زنان و مردان هر کدام باید تابع این قوانین باشند و از لباس­های بلند و شلوار استفاده نمایند. لباسی که باید بر تن کنند باید گردن را نیز بپوشاند، همچنین از پوشیدن لباس­های تنگ و بدن نما منع شده­اند. یکی از مواردی که خیلی در این کشور عجیب است که عدم خیس بودن موی زنان است. آن­ها باید با موی خشک در اماکن عمومی حاضر شوند و برای این مورد دلایلی از جمله به وجود آوردن مشکلات جنسی را مطرح می­کنند. البته در همه جای اردن این قوانین به این اندازه سخت گیرانه نیست و در شهرهایی مانند عبدون و Shmeisani قوانین پوشش آزادانه­تر است.

بیشتر بخوانید:  کشف سوراخ در اتاق خواب که به مکان عجیبی ختم شد!

قوانین حجاب در عربستان سعودی

در کشور عربستان هرگز زنی را بدون حجاب نخواهید دید. بانوان در این کشور به صورت کامل موهای خود را می­پوشانند و برخی از آنان نیز نقاب و روبنده را استفاده می­کنند. در این کشور باید بانوان تمام بدن خود را با لباس حفظ کنند و یکی از کشورهای سخت گیر اسلامی به حساب می­آیند. افرادی که به عنوان گردشگر نیز وارد این کشور می­شوند باید حتما حجاب را رعایت کنند.

قوانین حجاب در کشور عمان

دین اصلی مردم عمان اسلام است و به همین دلیل حجاب را مردان و زنان این کشور رعایت می­کنند. مردان در این کشور لباس­هایی بلند را می­پوشند که تا مچ پای آن­ها است. به این لباس­ها در اصطلاح دشداشه گفته می­شود. بانوان این کشور نیز معمولا لباس بلند مشکی می‌پوشند و آن را عبا می‌خوانند. افرادی که به این کشور سفر می‌کنند باید مواردی که به آن‌ها گفته می‌شود را در ارتباط با حجاب رعایت کنند. لباس بانوان مسافر باید به شکلی باشد که مچ دست و پای آن‌ها بپوشاند. مردان نیز نباید شلوارک بپوشند و به مکان‌های عمومی بروند.

قوانین حجاب در امارات متحده عربی

استفاده از لباس­های مخصوص شنا برای زنان و مردان در این کشور تنها در مناطق مخصوص شما امکان دارد. مردان باید در امکان عمومی با ظاهری مناسب حضور یابند و بدن خود را بپوشانند. البته این پوشش برای بانوان نیز صدق می­کند و باید آن­ها نیز این موضوع را رعایت کنند. پوشیدن دامن کوتاه برای زنان در محیط­های عمومی ممنوع است و باید لباسی که می­پوشند حتما بدن آن­ها را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید:  Toothache: Causes, Treatment Options, and Prevention Tips

قوانین حجاب در کشور ترکیه

این کشور خیلی از لحاظ حجابی و پوششی سخت گیر نیست اما نباید بانوان و مردان با لباس­های زننده و نا متعارف وارد اماکن عمومی شوند. استفاده از پوشش مناسب در مکان­های مذهبی این کشور امری ضروری به حساب می­آید باید به این فرهنگ و رسوم احترام گذاشت. استفاده از پوشش مناسب یک امری بدیهی است که خوشایند هر جامعه­ای است و ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس باید به فرهنگ و هر قانونی که در این کشور در ارتباط با نحوه پوشش برخورد کردید احترام بگذارید و آن را حتما اجرایی نمایید.

سخن پایانی

قوانین حجاب در کشورهای مختلف را بررسی کردیم و می­توان گفت در کشورهای اسلامی تقریبا قوانینی یکسان وجود دارد. علاوه بر این حتی اگر در کشورهای غیر مسلمان نیز وارد شویم باید احترام آداب و فرهنگ آن­ها را حفظ کنیم  و هرگز لباسی در خلاف شان خود و مردم آن کشور نپوشیم. حجاب خورشید hejabkhorshid.com یکی از بهترین فروشگاه ­های فروش ملزومات حجاب است که می­تواند به شما کمک کند تا اگر قصد سفر به کشورهایی اسلامی را دارید، محصولات حجاب مختص آن کشور را به شما ارائه کند. از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاس گذاریم.

مطلب پیشنهادی

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد در گزارشی که اخیراً در ۲۸ ماه می سال …