چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم؟

%name چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم؟

آرایش حرفه ای در منزل

روش آرایش در منزل

آرایش کردن از آن قبیل کارهایی می باشد که خیلی از خانم‌ها وقت زیادی را صرف آن می‌کنند و همینطور هزینه های بسیاری هم برای آن پرداخت می کنند. در ادامه ما برای شما چگونگی انجام آرایش حرفه ای در منزل را آورده ایم .

آیا نوع پوست خود را می شناسید؟

این اولین قدم برای آرایش صورت می باشد و لازم می باشد بدانید که پوست نرمال، چرب، خشک یا مختلط دارید، مخصوصا این نکته را زمانی که قصد خرید لوازم آرایش دارید در نظر داشته باشید.

پاک کننده صورت

برای ابتدا خود آرایی، پوست باید پاک باشد. روزها زمانی که از خواب بیدار می شوید از یک شستشو دهنده ملایم استفاده کنید. پوست بعد از بیداری احساساتی بوده ولی نجس نیست. شبها برای شست و شوی صورت و پاک کردن آرایش از یک شست و شو دهنده زورمند مناسب نوع پوست استفاده نمایید.

استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده بعد از آب‌کشیدن صورت توصیه می شود و باید آن را زمانی که هنوز پوست کمی نم دارد استفاده کرد و به آرامی روی پوست پخش نمود. ماساژ زیادی توصیه نمی شود و امکان دارد پوست را احساساتی کند. عدد دفعات استفاده از مرطوب کننده بستگی به نوع پوست دارد و نیاز به آن دارد.

شیوه زدن مرطوب کننده به گونه ها به این صورت می باشد که باید آن را به صورت دورانی به گونه ها بمالید. شیوه استفاده از مرطوب کننده برای اطراف بینی اینگونه می باشد که باید مرطوب کننده را از اقبال اطراف پایین بینی به جهت بالا و به سمت پیشانی بمالید.

بیشتر بخوانید:  انواع فرمول رنگ مو بنفش + ست لباس و آرایش با رنگ مو بنفش

شیوه استفاده از مرطوب کننده در اقبال پیشانی به این صورت می باشد که مرطوب کننده را به شکل ضربدری روی پیشانی ماساژ دهید. در اطراف لب و چانه باید به گونه ای مرطوب کننده را بمالید که اقبال های پایینی چانه را به طور کامل پوشش بدهد به صورتی که از چانه ابتدا شود و به سمت گونه ها برسد.

%name چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم؟

آرایش حرفه ای

زدن فوندانسیون یا کرم پودر

کرم پودری را انتخاب کنید که تیره تر از پوست طبیعی خودتان می باشد. نکته مهم برای آرایش در مهمانی تندرستی بخشیدن بافت طبیعی پوست به جای فعالیت برای عوض‌کردن آن می باشد. به دنبال فوندانسیونی باشید که دو درجه تیره تر از پوست تان می باشد. در مهمانی امکان دارد نور سبب کم رنگ شدن رنگ ها شود و به همین علت فوندانسیون یا کرم پودر تیره تر به شما کمک می کند اعتدال رنگ پوست خود را حفظ کنید و پوست طبیعی داشته باشید.

گام اول :فونداسیون یا کرم پایه

قدری کرم پودر به گونه، بینی، چانه و پیشانی بزنید و آنگاه با پد کرم پودر را روی صورت پخش کنید. تمرکزفکر کنید که قطعا به اطراف بینی، زیر ابرو و نزدیک خط رشد مو و چانه کرم بمالید.

بیشتر بخوانید:  باید ها و نبایدهای آرایشی در زمستان

گام دوم :کانسیلر

قدری کانسیلر به بخش هایی مثل اطراف چشم که نیاز به پوشش دارد ، بزنید و با پد یا دست آن را پخش کنید.

گام سوم :پودر یا پنکیک

با استفاده از اسفنج یا برس پودر را با تحرک دایره ای ابتدا به پیشانی و سپس گونه ها و بینی و چانه بزنید.

%name چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم؟

چگونگی انجام آرایش حرفه ای در منزل

مداد چشم و خط چشم

چنانچه در خودآرایی کم تجربه هستید از خط چشم مایع استفاده نکنید. درصورتیکه نتوانید درست خط چشم بکشید، ظاهری بی‌نظم و نامرتب پیدا خواهید کرد. برای ابتدا بهتر می باشد از مداد برای کشیدن خط چشم استفاده کنید.

%name چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم؟

چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم

آرایش لبها

لبهای شما در صورتی زیبا به نظر می آیند که نرم و مرطوب باشند. برای این غرض بهتر می باشد از نرم کننده لب استفاده نمایید.

%name چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم؟

چگونه مشابه یک حرفه ای صورتمان را آرایش کنیم

رژ گونه

شیوه رژ گونه درست زدن را رعایت کنید به طوری که سرخی گونه هم باید بر روی استخوان گونه زده شود. کار خود را بر روی اقبال بالایی سیب گونه آغاز کنید و به سمت بالا بروید. درست زیر چشم کار خود را ایستاده کنید. سرخی گونه ای را انتخاب کنید که روشن تر از پیکر طبیعی پوست تان می باشد.

بیشتر بخوانید:  تشخیص جنس مو | روش های تشخیص انواع مو (خشک، معمولی، چرب و...)

از سه سایه طبیعی گوناگون برای چشم های خود استفاده کنید

به جز  در مواردی که برای حضور در صحنه به آرایش خاصی نیاز داشته باشید در دیگر موارد می توانید از سایه های رنگی روشن تر و طبیعی تر استفاده کنید. سه سایه با رنگ گوناگون برای چشم های خود انتخاب کنید. یکی از این سایه ها تیره، دیگری روشن و آن یکی میانه خواهد بود.

– به عنوان مانند می توانید از رنگ هلویی استفاده کنید. یک سایه روشن، تقریبا هلویی روشن، یک سایه با رنگ هلویی روشن تر و یک سایه تیره تر از رنگ هلویی را انتخاب نمایید.

– بعضی از اشخاص ترجیح می دهند در ابتدا پرایمر را بر روی صورت خود بزنند اینکار سبب می شود سایه چشم بهتر می ماند.

%name چگونه در منزل آرایش حرفه ای کنیم؟

آرایش حرفه ای

سایه چشم را بزنید

از یک برس مخصوص برای زدن سایه میانه بر روی ناحیه ای از پلک که درست بالای چشم قرار دارد استفاده کنید. مقدار کمی از این رنگ را بر روی نواحی چین و چروک دار چشم افزایش کنید. سایه روشن تر را درست بالای جایی که سایه میانه را زده اید، بزنید. در آخر چشم خود را با سایه تیره تر برجسته کنید. وقتی که کارتان به آخر رسید می توانید از برس مخصوص ترکیب کردن استفاده کنید و سایه های مختلف چشمی را با هم ترکیب کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

رفع لاغری صورت با ماسک های خانگی

ماسک چاق کننده صورت ماسک های خانگی فوق العاده برای چاقی صورت انواع ماسک چاق …