تشخیص جنس مو | روش های تشخیص انواع مو (خشک، معمولی، چرب و…)

روش تشخیص نوع مو چگونه است؟ برای شناخت انواع مو و انواع جنس مو چه روش هایی را باید به کار گرفت؟ در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با روش تشخیص نوع مو بپردازیم در صورتی که قصد دارید در مورد روش تشخیص نوع مو اطلاعاتی را بدست آورید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. برای خرید بهترین محصولات مراقبت از مو، حالت دهنده های مو و همچنین انواع رنگ مو ها و محصولات آرایشی و بهداشتی میتوانید به سایت نیروان مراجعه نمائید. شناخت انواع مو این مزیت را دارد که شما پس از شناخت می توانید از موهای خود با توجه به نوع موی خود مراقبت کنید و در نتیجه آسیب های وارد شده به موی شما نیز به حداقل خواهد رسید و شما موی پرپشت و شادابی را خواهید داشت.

انواع مو و نحوه شناخت آن ها

به طور کلی انواع موهای انسان ها را از هر جنسیتی که باشند می توان در سه دسته بندی؛ موهای چرب، موهای خشک و موهای معمولی قرار داد. بسیاری از افراد با توجه به میزان چربی تولید شده و آسیب های پوستی و مو که وارد می شود قادر به تشخیص نوع موی خود هستند در ادامه به صورت کامل به انواع مو و ویژگی های آن ها اشاره خواهد شد.

fve0ph9j6u98y984j7y895ut 300x188 تشخیص جنس مو | روش های تشخیص انواع مو (خشک، معمولی، چرب و...)

 موهای چرب

قبل از اشاره به روش تشخیص نوع موی چرب، بهتر است که به مشخصات و ویژگی های موهای چرب اشاره شود. به طور معمول، کسانی که دارای پوست چرب هستند، جنس موهای آن ها نیز چرب می باشد. در واقع می توان این طور گفت که رابطه مستقیمی بین پوست چرب و موی چرب برقرار است. نوع پوستی که در قسمت سر وجود دارد، تفاوتی با سایر قسمت های بدن ندارد.

بر همین اساس با مشاهده پوست خود می توانید نوع موهای خود را به لحاظ چربی بودن یا نبودن تشخیص دهید. در صورتی که پوستتان چربی داشته باشد در این صورت موهای شما نیز از طریق چربی پوست، چرب خواهد شد. زمانی که غدد چربی بیش از اندازه فعال باشد و چربی تولید کنند، سطح پوست پر از چربی خواهد شد. ساختار مو بسیار پیچیده است و در مجاورت هر تارمو نیز یک غده چربی قرار دارد که مقدار ترشح چربی از آن می تواند تعیین کننده جنس و کیفیت مو باشد.

بیشتر بخوانید:  فرمول های رنگ موی فندقی کدامند و مناسب چه پوست هایی است؟

موهایی که به اصطلاح چرب هستند، بسیار روغنی به نظر می رسند و ظاهر مناسبی ندارند. این نوع از موها معمولا خسته کننده و بدون روح دیده می شوند. از معایب مهم موهای چرب این است که در مدت زمان کوتاهی گرد و غبار را جذب کرده و موجب آلودگی مو می شوند. این نوع از موها معمولا چسبیده بهم مشاهده می شوند. کسانی که دارای موهای چرب هستند احساس می کنند که شست و شوی مرتب می توانند بر این مشکل غلبه کنند در صورتی که شست و شو موقتی است و باید وضعیت هورمون ها و غدد داخلی اصلاح گردد.

35tjv95hut5398th35iotj4 300x225 تشخیص جنس مو | روش های تشخیص انواع مو (خشک، معمولی، چرب و...)

موهای خشک

شناخت ویژگی های موهای خشک نیز پیش از اشاره به روش تشخیص نوع مو ضروری است. موهایی که خشک هستند به راحتی می توانند دچار موخوره و یا شوره شوند. کسانی که دارای موهای خشک و یا وز هستند به احتمال فراوان پوست خشک و پوسته پوسته را نیز تجربه کرده اند. موهایی که خشک هستند شکنندگی زیادی دارند و در حمام و زمان شانه کردن شاهد ریزش آن ها خواهیم بود. در مواردی دیده می شود که این نوع موها از طول قطع می شوند که علت آن خشکی بیش از اندازه مو است. این نوع از موها نیز از لحاظ ظاهری وضعیت مناسبی ندارند و معمولا به صورت کدر و حالت وز مشاهده می شوند.

در صورتی که موها بیش از اندازه با ترشح غدد چربی، چرب شوند این چربی ها برای مو مضر خواهد بود از این سوی در صورتی که ترشح چربی توسط غدد نیز کم تر باشد شاهد وارد شدن آسیب به موها خواهیم بود. موهای خشک به اندازه ای شکننده هستنند که براحتی از بین می روند. برای تقویت و رفع خشکی می توانید از انواع روغن مو استفاده نمایید. در صورتی که خشکی مو در اسرع وقت درمان نشود در این صورت طاسی مردها را به دنبال خواهد داشت و در خانم ها نیز شاهد موهای کم پشت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:  کرم دی دی چیست و چه فوایدی دارد؟

در مواردی خشک شدن موها به جنس و نوع مو بستگی دارد بلکه اقدامات و رفتارهای اشتباه می تواند خشکی مو را به دنبال داشته باشد اگر از شامپوی نامناسب استفاده کنید و یا موی سر خود را بیش از اندازه شست و شو دهید در این صورت موهای شما ممکن است که به شدت خشک شوند حتی اگر موی معمولی و یا چربی داشته باشید.

vt5398tnu98h35it35jt 300x169 تشخیص جنس مو | روش های تشخیص انواع مو (خشک، معمولی، چرب و...)

موهای معمولی

موهای معمولی نیز یکی دیگر از انواع موها است که در بین زنان و مردان مشترک است. کسانی که این نوع موها را دارند آدم های خوش شانسی هستند چرا که موی آن ها نه معایب موهای چرب و نه معایب موهای خشک را دارد چرا که در موهای معمولی تعادل خوبی از اسیدیته وجود دارد و سالم و براق هستند. البته تعداد افرادی که موهای معمولی دارند بسیار کم است. از مزیت های موهای معمولی این است که برای مراقبت از آن نیازمند اقدام خاصی نیستید. این نوع از موها شوره و موخوره نخواهند داشت ریزش در آن ها نیز به صورت حداقلی است.

روش تشخیص نوع مو

روش های تشخیص جنس مو  به صورت خانگی هستند در واقع شما در خانه و به راحتی می توانید نوع موی خود را تشخیص دهید. در روش تشخیص نوع مو نیاز به اقدام خاصی نیست و همچنین شما به ابزار خاصی نیاز ندارید و با کمی صبر به مدت دو شبانه روز می توانید نوع و جنس موی خود را شناسایی کنید. پس از این که با استفاده از روش تشخیص نوع مو، موفق به شناسایی نوع آن شدید می توانید بر اساس استانداردها و توصیه هایی که برای هرکدام از موها وجود دارد عمل کنید تا موهای شاداب و با طراوتی را داشته باشید و از آسیب های احتمالی جلوگیری بعمل بیاورید.

32rf39tuv5oyhn54ioyj5 300x225 تشخیص جنس مو | روش های تشخیص انواع مو (خشک، معمولی، چرب و...)

روش تشخیص نوع مو با انگشت

در این روش تشخیص نوع مو، به حمام رفته و موهای خود را به صورت کامل شست و شو دهید. پس از حمام یک حوله برداشته، موی خود را در داخل حوله قرار داده و با فشار کم، موها را خشک نمایید. در این مرحله نیازی به حرکت دادن حوله بر روی مو و یا ماساژ نیست.

بیشتر بخوانید:  کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

پس از این که چهل و هشت ساعت سپری شد، بخشی از موهای خود را کنار بزنید تا کف سر مشاهده شود سپس با نوک انگشتان بر روی پوست سر خود بکشید اگر انگشتتان کاملا چربی و براق شد بدین معنی است که مو و پوست سرتان چرب می باشد .

اگر در انگشتتان چربی نباشد و در زیر انگشت خود زبری احساس کنید در این صورت می توان گفت که پوست و موی شما خشک است. اگر که موهای شما معمولی باشد نه چربی زیادی بر روی انگشت شما قابل مشاهده خواهد بود و نه این که در هنگام ماساژ چیزی را احساس خواهيد کرد.

43tfguyj598fytv58t5ij 300x200 تشخیص جنس مو | روش های تشخیص انواع مو (خشک، معمولی، چرب و...)

روش تشخیص نوع مو با کاغذ خشک کن

یکی دیگر از روش تشخیص نوع مو استفاده از کاغذ خشک کن است برای استفاده از این روش تشخیص نوع مو به حمام رفته و موهای خودتان را به خوبی شست و شو دهید. پس از حمام با استفاده از حوله ای موهای خود را پیچیده و به آرامی موها را خشک کنید. در این مرحله از حرکت دادن حوله بر روی مو و ماساژ پوست، خودداری کنید. پس از گذشت ۴۸ ساعت، بخشی از موها را کنار بزنید به طوری که فرق سرتان قابل مشاهده باشد.

قطعه ای از کاغذ خشک کن برداشته و آن را در ابعاد دو در دو سانتی ببرید و بر روی پوست سر بگذارید و بوسیله نوک انگشتان خود فشار دهید. پس از گذشت یک دقیقه کاغذ را بردارید و مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که در هر دو سوی کاغذ، لکه چربی مشاهده شود نشانگر چرب بودن پوست سر است و در صورتی که چربی بر روی کاغذ نباشد در این صورت پوست سر خشک و  اگر یک سوی کاغذ دارای چربی باشد موی شما نرمال و طبیعی است.

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …