بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی متولد 1349 تلویزیون و فیلمبردار ایرانی است. در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی با رتبه ممتاز، در دوران سربازی کار خود را در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ هنرمند تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود. وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم براده های خورشید نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. مدت زیادی طول کشید تا او در فیلم بازی کند و در اولین نقش خود به عنوان خواننده اصلی در سیب سرخ Eva (1999) خیلی خوب نبود.

1 23 بیوگرافی امین حیایی

در سال 1381 در شش فیلم مانی و ندا، مونس، اتیری، رز زرد و گل بهشت ​​بازی کرد که در تهران ضبط شد. حیایی علاوه بر این در 4 فیلم هتل کارتن، دست های آلوده، تله و اخلالگر سیروس الوند بازی کرده است. او در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم شب برنده جایزه بهترین خواننده فجر شد. همسر وی نیلوفر خوش خلق سینماگر ایرانی و تنها فرزندش دارا حیایی است. دارا حیایی متولد 1354 است.

بیشتر بخوانید:  این دختر ژاپنی الهه مد در اینستاگرام شده است

1 24 بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی سرپرست خانواده است، برادر کوچکترش امید هنرمند، همسرش نیلوفر خوش خلق هنرمند سینما و تلویزیون و صاحب فرزند پسری به نام دارا حیایی است که به علم کامپیوتر معروف است.امین حیایی در دوران تحصیل به کار تئاتر پرداخت و پس از فارغ التحصیلی به راحتی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی ارتش فعالیت نظامی خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ هنرمند تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حیایی در کنار هدا تهرانی و مهناز افشار از بازیگران زن سینمای ایران و محمدرضا گلزار از نزدیک ترین دوستان او در سینما هستند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رامبد جوان; هنرمند، کارگردان و بازیگر ایرانی

1 25 بیوگرافی امین حیایی

اولین کار سینمایی او دو همسفر بود که ثریا قاسمی آن را کشف و به کارگردان معرفی کرد. امین حیایی کار اوست. او در سال 1370 وارد هنر شد و کار طنز او با فیلم عروس خوش کدم و بازی در زین کدی ابتدا برنده جایزه حافظ جشنواره بین المللی فیلم شد. وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم براده های خورشید انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه ادگار آلن پو، نویسنده و شاعر آمریکایی

1 26 بیوگرافی امین حیایی

در سال 1381 شش فیلم با بازی او در سینماهای تهران اکران شد که برای او یک رکورد بود.او برای خود به عنوان یک هنرمند توانمند شهرت دارد که به خاطر اجرایش در دختر ایرونی در مراسم سالانه ماه، جایزه حافظ را به عنوان یکی از دو هنرمند برتر سال دریافت کرده است.بازی خوب امین حیایی در فیلم «زن تعدی» در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر همچنان نشان از اوج گیری او در عرصه بازیگری دارد. اخراجی ها، مهمان، عله عروسی، ستاره بی شک او را برترین ستاره سینمای ایران در دهه 80 نشان داده اند. فروش بالای فیلم اخراج شده، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرده است. محمدرضا شریفی نیا پیش از امین حیایی در بیشتر فیلم هایش حضور داشت و آخرین همکاری آنها در فیلم «زنگ زنگ ها» به کارگردانی پاریس، همکاری خوبی است. خیلی‌ها گفته‌اند امین حیایی هنرمند خوبی نیست، اما حالا حیایی یکی از پردرآمدترین بازیگران سینماست و پردرآمدترین هنرمند کارنامه‌اش، امین حیایی و همسرش نزدیک تهران و لواسان است. .

بیشتر بخوانید: زندگی نامه خواجه عبدالله انصاری

صحبت های نیلوفر خوش خلق درباره امین:

خیلی ها فکر می کنند من و امین به خاطر سینما با هم فامیل هستیم، اما شناخت، شخصیت و شخصیت امین چشمگیر است. امین فردی بسیار بخشنده است و این را در این سال ها بارها به من ثابت کرده است.سالهای خوشی را در کنار هم سپری می کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، زیرا اساسا من و امین به آینده چه در زندگی خصوصی و چه در کارمان خوشبین هستیم و می خواهیم زندگی آرامی داشته باشیم.زندگی ای که خدا به یاد دارد. اصولا من و امین همیشه به یاد خدا هستیم و می دانیم که اگر تا اینجای کار موفق بوده ایم به لطف خداست و بعد از آن در کنار مردم است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سهیل مهرزادگان

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …