روش تمیز کردن کله پاچه در خانه

 %name روش تمیز کردن کله پاچه در خانه

طرز پاک کردن کله پاچه

کله پاچه یکی از غذا‌های سنتی مرسوم در خاورمیانه می باشد که تقریبا روش پختن مشابهی دارد و از پختن سر و دست و پای گوسفند درست می شود.

پاک کردن کله پاچه با تمرکزفکر و شکیبایی در منزل، تنها راه مطمئن بودن از سلامتی کله پاچه می باشد. نحوه ی تميز کردن موهای کله پاچه نکاتی دارد که دانستن آن می تواند به شما در پاک کردن آن در منزل کمک زيادی کند. در اين مقاله با کليه نکات و مراحل تمیز کردن کله پاچه آشنا خواهيد شد.

در این مطلب با بهترین روش پاک کردن کله پاچه با ما همراه باشید.

روشهای از بین بردن موی کله پاچه

برای موزدایی کله پاچه ابتدا، آب را در يک قابلمه بزرگ که کله در آن جا شود بجوشانيد. بعد از آن کله را در آب جوش قرار بدهید و چند دقيقه شکیبایی کنيد تا مو‌ها کاملا سست شوند.

سپس به وسیله ی يک چاقو يا با دست موها را بکنيد.

اگر کله تازه باشد مو‌های آن به آسودگی در آب جوش سوا می شوند. پس از اينکه مو‌ها را سوا کرديد برای از بين بردن مو‌های ریز باقيمانده را با استفاده از يک کپسول فشار زورمند يا در صورت عدم دسترسی به فشار زورمند بر روی اجاق گاز، کله را روسوز (اسموکت) کنيد.

بیشتر بخوانید:  ترفندهایی برای آشپزی آسان

با اين کار هم مو‌های باقيمانده از بين می رود و هم کبابی می شود که در طعم و مزه آن تاثير زیادی دارد. اسموکت کردن کله پاچه را هرگز در داخل خانه انجام ندهید و در محیطی باز این کار را انجام بدهید.

%name روش تمیز کردن کله پاچه در خانه

روش از بین بردن موهای کله پاچه

کل سطح کله را روسوز کنيد و با چاقو به آرامی روی آن بکشيد تا لايه‌ ی سوخته و سوختگی ناشی از موها را روی آن بخراشيد.

پس از اسموکت کردن کله، یک نایلون روی زمين پهن کنيد، کله را از پشت سر در دست بگیرید و از سمت بينی استوار به زمين بکوبيد؛ اين کار را چند بار ازسرگیری کنيد. و بعد شلنگ آب را داخل مجرای نای موجود در پشت کله قرار بدهید و آب را با فشار خيلی زياد در مجاری داخل کنيد تا از بينی خارج شده و بینی و مجاری آن ها کاملا تميز شود.

سپس گوش های آن را سوا کنيد (زیرا گوش ها قابل خوردن نيستند).با يک چاقوی تيز، پوست صورت را در دو جهت لب برش بدهيد و سپس با فشار دو دست، فک بالا و پايين را بکشيد تا سوا شوند. کله را از دوری دو فک تا انتهای سر ببريد تا به دو نيم تقسيم شود.

بیشتر بخوانید:  روش های پخت سریع حبوبات

سپس با يک برس يا مسواک زبر روی زبان و دندان ‌ها بکشيد تا تميز شوند. اگر دوست ندارید می توانيد دندان ها را با انبردست بکشيد.

%name روش تمیز کردن کله پاچه در خانه

آموزش تمیز کردن کله پاچه

روش پاک کردن پاچه

برای آب‌کشیدن پاچه ها هم تا حدودی مشابه تمیز کردن کله باید عمل کنید به این صورت که ابتدا پاچه ها را در آب جوش قرار بدهید و مو‌های آن را با چاقو يا دست بکنيد.

پاچه را در دست بگيريد و با چاقو سُم آن را درآوريد. سم را مشابه کفش سوا کنيد، نيازی به بريده شدن توسط چاقو نيست تنها کافيست که چاقو را داخل سم بیاندازید و فشار دهيد تا خارج شود.

سپس پاچه ها را اسموکت کنيد تا مو‌های باقيمانده بسوزند و با چاقو به آرامی روی پوست آن بکشيد تا لايه سوخته آن خراشيده شود. کيسه مويی موجود در زير پوست شيار بين کف پاهاش را با چاقو خارج کنيد. اگر آنجا مویی هم هست آن ها را بسوزانید یا با چاقو سوا کنید.

بیشتر بخوانید:  پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟

پس از طی مراحل بالا برای پاک کردن کله پاچه، در يک قابلمه بزرگ آب سرد بریزید و کله پاچه را به مدت نيم ساعت در آن قرار دهيد. سپس با چاقو به آرامی روی سطح کله و پاچه ها بکشيد تا اگر آثار سوختگی روی آن می باشد از بين برود.

در آخر همه اقبال ها را يکی يکی زير آب سرد، تميز بشوييد. کله پاچه برای پختن آماده می باشد و شما می توانيد برای تهيه کله پاچه خوشمزه در منزل اقدام کنيد.

%name روش تمیز کردن کله پاچه در خانه

حاضر شدن کله پاچه برای پختن

اگر با روش بالا باز هم موهای آن را نتوانستید از بین ببرید و شکیبایی نداشتید روی آن با تیغ یا ژیلتی که استفاده نکرده باشید بکشید. اما همان طور که گفته شد اسموک کردن را انجام بدهید زیرا این کار سبب خوشمزه شدن کله پاچه تان بعد از پخت می شود.

می توانید بعد از سرد شدن کله پاچه را درون نایلونی قرار بدهید و داخل فریزر بگذارید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روش صحیح انجماد نخود فرنگی و باقلا سبز

  نحوه ی نگهداری از سبزیجات اگر چه یخ زدن یا انجماد ، بهترین شیوه …