نحوه ی شستن پرده با بخارشوی

 %name نحوه ی شستن پرده با بخارشوی

روش پاک کردن پرده با بخارشوی

شستن پرده با بخارشوی

پرده هایی که آستر به آن ها چسبیده و طول زیادی دارند را قطعا به خشکشویی بدهید و در طول سال از جاروبرقی و بخارشوی استفاده کنید که زیاد کثیف نشوند.

مزیت های شستشوی پرده ها با دستگاه بخارشوی

از برترین مزیت های نظافت با بخارشوی می توان به عدم نیاز به باز کردن و پایین آوردن پرده ها اشاره کرد. با استفاده از این روش می توان پرده ها را به صورت سرپایی و بدون سوا کردن پاک کنید. شستشوی پرده ها تنها با پاک کردن آنها به پایان نمیرسد بلکه بعد از آن باید به اندیشه اتو کردن و صاف کردن پرده ها باشید که خود این امر می تواند خیلی مهم و تاثیر گذار باشد. نکته دیگر این هست که دمای بالای بخاری که بر روی سطح برخورد می کند علاوه بر موارد ذکر شده سبب عفونت‌زدایی و بهداشتی شدن سطح مورد نظر نیز می شود که خود بخار آب می تواند بسیاری از میکروب ها و آلودگی ها را به طور کامل از بین ببرد .

البته شستشوی سالانه پرده را نباید فراموش کنید. زمانی که پرده های خود را به خشکشویی دادید برای اینکه خیلی کثیف نشوند می توانید هر چند وقت یکبار روی آن ها جارو برقی و بخارشوی بکشید. تمرکزفکر کنید زمانی که می خواهید از بخارشوی استفاده کنید نباید پرده ها خیس شوند، بنابراین بخارشوی را با دوری از پرده نگه دارید.

%name نحوه ی شستن پرده با بخارشوی

مراحل شستن پرده با بخارشوی

نحوه تمیزکردن پرده ها با بخارشوی:

پاک کردن بخار یک جانشین سازگار با محیط زیست، غیر سمی برای روش های پاک کردن شیمیایی هست. دستگاه بخارشوی از یک مخزن آب، یک عنصر گرم کننده، یک شیلنگ و ابزارهای استفاده تشکیل شده هست. عنصر گرمایشی آب را در مخزن می جوشد و بخار از راه شلنگ ردشدن کرده و از وسیله کاربردی خارج می شود. همانطور که وسیله را روی پرده خود نگه می دارید، بخار، آلودگی ها را از پارچه آزاد می کند و وسیله، آنها را دور می زند. پاک کردن بخار برای همه پارچه ها ایمن نیست، بنابراین برچسب روی پارچه های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید احساساتی به گرما نیستند.

بیشتر بخوانید:  آموزش اولیه هنر رزین اپوکسی به صورت تصویری

برای شستن پرده ها با بخار شوی، مخزن آب را طبق دستورالعمل سازنده بخارشوی پر کنید. اجازه بدهید آب گرم شود، که در اکثر مدل ها چند لحظه طول می کشد. نازل بخارشوی را به انتهای شلنگ و دسته ی آن متصل کنید.

زمانی که آب گرم شد ابتدا آن را در ظرفی فشار بدهید تا آب های قبل از بخار خارج شوند و بعد تنها از آن بخار خارج شود.

سپس نازل را با دوری ی 10-15 سانتیمتر از پرده ها نگه دارید. تمرکزفکر کنید تا حدی باشد که بخار پرده ها را خیس نکند. با ابتدا از بالا و تحرک به پایین، پرده ها را با بخار اسپری کنید. از روی خطوط درز، نازل را به جای 10-15 سانتیمتر، از پرده به 5 سانتیمتر نزدیک کنید. زمانی که پایان سطح جلوی پرده ها را اسپری کردید، نازل بخارشوی را برداشته و کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید:  مدل های باکس گل خواستگاری

پارچه یا وسیله پارچه ای پاک و سفیدی را به انتهای شلنگ وصل کنید. شلنگ را به حالت ایستاده نگه دارید، بنابراین جمع شدن کثیفی ها می تواند دوباره به داخل شلنگ برود و بعد داخل دستگاه بخارشوی شود. وسیله انتهای شلنگ بخارشوی را روی پرده قرار بدهید تا پرده ها را لمس کند. سپس به آرامی از بالا به سمت پایین آن را تحرک بدهید.

پایان بخت های پرده ها را بخارشوی بزنید. در صورت امکان، مراحل پاک کردن را در پشت پرده دوباره‌کاری کنید. و در پایان اجازه بدهید پارچه های پرده ی شما در هوا خشک شوند.

اتو زدن پرده با بخارشوی :

اگر پرده های شما پاک بودند و تنها چروک شده بودند، مرحله ی آخر که وسیله پارچه ای را قرار دادید و به پرده بچسبانید و از بالا به سمت پایین تحرک بدهید را انجام بدهید.

%name نحوه ی شستن پرده با بخارشوی

اتو زدن پرده با بخار شوی

چگونه پرده های ابریشمی چروک را اتو کنیم ؟

چین ها آشکار پیچیده ی پرده های ابریشمی را خراب می کند. اکثر صفحات پرده ابریشمی به خشکشویی نیاز دارند، اما اگر پرده های ابریشمی هنوز نسبتاً پاک اما چروک هستند، ممکن هست لازم باشد آنها را در منزل با بخارشوی پاک و اتو کنید. استفاده درست از اتو بخار سبب ایجاد یک سطح صاف و بدون چین و چروک، بدون سوزاندن پارچه های ابریشمی یا ایجاد لکه های آب می شود. می توانید از اتو بخار معمولی خود برای اتوی پرده های ابریشمی خود استفاده کنید تا آنها را در بین پاک کردن های منظم نو کنید.

بیشتر بخوانید:  نحوه ی پاک کردن لکه ی لاک یا لاک الکل از سطوح مختلف

ابتدا پارچه های پرده را جاروبرقی کنید تا گرد و گردوخاک آن ها از بین بروند و هنگام بخارشوی زدن گرد و غبارها خیس نشوند و سبب کثیفی پرده شوند. نحوه ی جاروبرقی زدن باید از سمت بالا به پایین انجام شود.

زمانی که پرده ها را پاک شستید. آن ها را آویخته کنید. تا زیاد چروک نشوند. اما اگر بعد از خشک شدن چروک بودند. آن ها را با بخارشوی و یا اتو، صاف کنید.

برای اتو زدن باید پرده را به صورت وارونه اتو بزنید و روی آن پارچه ی پنبه ای سفید روی آن قرار بدهید و درجه ی اتو را روی میانه و یا روی درجه ی مناسب برای پارچه های ابریشمی قرار بدهید. آن را روی درجه ی بخار زیاد قرار بدهید. دکمه ی بخار اتو را فشار بدهید تا بخار پرده و پارچه را کمی خیس کند.

برای پیشگیری از سوختن پرده، اتو را دائما تحرک بدهید. تمرکزفکر کنید یک بخت که صاف شد به پی‌جویی بخت دیگر بروید. بعد از اتو کردن زمانی که پارچه داغ هست آن را به صورت تا قرار ندهید زیرا خط تا چروک می شود. بنابراین آن را صاف پهن کنید.

بهتر هست هنگام اتو زدن اتو را روی آن فشار بدهید تا حکم وزنه برای آن انجام شود.

پس از اتو زدن آن را فورا آویخته کنید تا چروک نشود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …