معرفی کشور کره جنوبی

شما در مورد کشور کره جنوبی زیاد شنیده اید. به دلایل زیاد ارتباط بین کشور ایران و کره جنوبی در طی دهه های گذشته بسیار زیاد بوده و کم و بیش با این کشور آشنا هستید. در این مطلب قصد داریم مطالب بیشتری در مورد کشور کره جنوبی با شما به اشتراک بگذاریم.

ojmJMLONJVORUVNT9358YT67Y45HBV5OIJCMG RTBHGTVGTGJVPGK 300x171 معرفی کشور کره جنوبی

یکی از کشورهای واقع در آسیای شرقی و در نیمه جنوبی شبه جزیره کره، جمهوری کره جنوبی می باشد. مساحت این کشور بیش از 99 هزار کیلومتر مربع بوده و پایتخت کره جنوبی شهر سئول است.

کشور کره جنوبی دارای 9 استان و 6 کلانشهر است. شهر سئول به نسبت های شهرهای دیگر آن بسیار خاص است. در شهر تهران خیابانی به اسم سئول و همچنین در شهر سئول، خیابانی به اسم تهران وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  مزایای تهیه واچر و بلیط‌ تخفیف دار تفریحات دبی چیست؟

در این کشور سیاست نظام سیاسی آن به شکل دموکراتیک می باشد.

رئیس جمهور این کشور رئیس قوه مجریه می باشد که با رأی مردم به مدت 5 سال وارد فعالیت می شود و فقط یک دوره می تواند کاندید شود.

اکثر تصمیمات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی این کشور توسط رئیس جمهور صورت می گیرد. البته ایشان با مشاوران خود نیز مشورت می کند و در صورتی که رئیس جمهور نباشد، نخست وزیر ریاست را برعهده می گیرد مجلس این کشور دارای 300 کرسی پارلمانی می باشد.

اقتصاد کره جنوبی

این کشور طی سالیانی به تقویت وضعیت اقتصادی و نیروی انسانی خود پرداخت و هم چنان هم در تلاش برای افزایش صادرات تجاری خود می باشد و سعی در بالا بردن کیفیت محصولات خود دارد. از این کشور صادراتی از جمله کشتی، رایانه، تلفن همراه، خودرو، محصولات شیمیایی و محصلات نساجی و نیمه هادی صورت می گیرد. محصولات صادراتی کره جنوبی در طی سالیان اخیر در زمینه های خودرو، و لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی بسیار در بازار ایران پرطرفدار بوده است. همچنین کشور کره جنوبی یکی از مشتریان نفت ایران در طی سالهای قبل بوده است.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

در کل وضعیت اقتصادی این کشور رو به رشد می باشد. حتی این کشور توانسته با کشورهای چین و روسیه و ژاپن وارد رقابت شود.

در زمینه انرژی هسته ای این کشور هم فعایلت های خوبی را از خود نشان داده است.

هم چین نفت و تجهیزات حمل و نقل و وسایل های الکتریکی و الکترونیکی و فولاد هم به این کشور وارد می شود.

واحد پول

واحد پول این کشور وون می باشد.

دین

این کشور دارای دین و مذهب رسمی نمی باشد. عده ای از آن ها پیرو آئین بودا و عده ای دیگر پیرو دین مسیحیت می باشند.

بیشتر بخوانید:  جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

شهرهای مهم این کشور

  • سئول
  • بوسان
  • اینجئون
  • گوانگجو
  • اولسان
  • دائجون
  • سوون
  • سئو نگنام
  • گویانگ

سفر به کره جنوبی

فصل بهار و پائیز بهترین زمان سفر به این کشور زیبا است. شما می توانید در بازدید از این کشور دوست داشتنی دیدن کنید. بهتر است برای سفر به کشور کره جنوبی از بیمه مسافرتی برای آرامش در سفر و همچنین جلوگیری از زیان مالی ناشی از بیماری ها یا اتفاقات و حوادثی که ممکن است حین سفر به خارج از کشور دچار آن شوید، استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد

کرید اونتوس پرفروش ترین ادکلن شد در گزارشی که اخیراً در ۲۸ ماه می سال …