طرز تهیه رولت طرح دار

%name طرز تهیه رولت طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرحدار

همانطور که می دانید رولت خامه ای به روش ها و طعم های متفاوتی تهیه می شود شما می توانید آن را داخل منزل به صورت طرح دار تهیه کنید و از مهمان های خود به صورت زیبا پذیرایی کنید.

طرح های روی رولت طرح دار کاملا سلیقه ای هست می توانید از چند رنگ طرح هایی روی آن ها بیاندازید و یا قطعا یک رنگ استفاده کنید. می توانید رنگ ها را بالعکس دستورهای زیر انجام بدهید.

طرز تهیه رولت طرح دار :

مواد لازم کیک رولتی طرح دار :

آرد سفید 100 گرم
تخم مرغ 4 رقم
شکر 100 گرم
آب گرم یک هشتم پیمانه
عسل 1 قاشق چایخوری
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
خامه ی شکل گرفته 250 گرم

 

مواد لازم برای طرح رولت طرح دار :

آرد 40 گرم
پودر قند 30 گرم
سفیده ی تخم مرغ 1 رقم
رنگ خوراکی به مقدار لازم

طرز تهیه رولت طرح دار :

برای تهیه ی رولت طرح دار ابتدا سفیده ی 1 تخم مرغ و پودر قند را هم بزنید تا از حالت لزجی خارج شود. آرد را الک کرده و به آرامی به تخم مرغ افزایش کنید. میزان مناسبی از رنگ خوراکی را به مخلوط افزایش کنید و خوب هم بزنید

خمیر را داخل قیف آسان بریزید و طرح مورد نظرتان را روی کاغذ روغنی چرب شده بکشید. پس از کشیدن طرح مورد نظر قالب را به مدت یک ساعت در فریزر استراحت دهید. توجه داشته باشید که برای طرح های چند رنگ بهتر هست بین هر رنگ دوری ای چند لحظه ای آن در فریزر قرار بدهید تا رنگ ها کمی منسجم شوند و با هم مخلوط نشوند.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی و گردویی به روشی آسان

فر را تا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

در دوری ای که قالب در یخچال قرار دارد، به پیگیری تهیه ی رولت می رویم ابتدا زرده و سفیده 4 تخم مرغ را از هم سوا کنید. آرد را 3 مرتبه الک کنید. زرده، شکر و وانیل را با هم خوب مخلوط کنید. آب داغ و عسل را به مخلوط زرده افزایش کنید و خوب هم بزنید. سپس سفیده را هم بزنید تا از کاسه برنگردد. مخلوط زرده، آرد و سفیده را در 3 مرحله به صورت متناوب با یکدیگر زیر و رو کنید و خیلی هم نزنید.

سینی رولت را از فریزر خارج کنید و مواد رولت را روی آن بریزید و به طور یکنواخت در سطح قالب پخش کنید. سینی را درون فر به مدت 15 تا 20 لحظه با دمای 180 درجه قرار بدهید.

اجازه دهید رولت بعد از خارج کردن از فر کاملا خنک شود. سپس خامه کشی و رول کنید. بهتر هست رولت 24 ساعت داخل یخچال استراحت کند و بعد برش دهید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مرنگ ( شیرینی پفکی )

طرز تهیه رولت پلنگی :

%name طرز تهیه رولت طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای پلنگی

مواد لازم برای تهیه رولت پلنگی :

تخم مرغ 3 رقم
آرد 60 گرم
شکر 40 گرم
شیر 30 گرم
روغن مایع 30 گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 و نیم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه رولت پلنگی:

برای تهیه رولت پلنگی، ابتدا زرده و سفیده را سوا کنید، سپس سفیده را با همزن بزنید تا پف کند بعد کم کم شکر را افزایش کنید آنقدر هم بزنید تا کاملا حجیم و پفدار شود. سپس زرده را با شیر و روغن و وانیل هم بزنید بعد آرد را افزایش کنید و کامل هم بزنید سپس سفیده را به زرده افزایش کنید و آرام هم بزنید که پف مواد نخوابد اکنون کمی از مواد آماده شده را داخل قیف بریزید و داخل قالب یا سینی فر 20*30 کاغذ روغنی که انداخته و روی آن را چرب کنید و به شکل نامنظم از مواد داخل فر بریزید.

سعی کنید نه خیلی خلوت باشه نه خیلی ازدحام که طرح های روی رولت مشخص باشند. سپس سینی را به مدت 3 لحظه در فریزر قرار دهید در این دوری به بقیه مواد پودر کاکائو افزایش کنید. سینی را از فریزر خارج کنید و مواد کاکائویی را روی آن بریزید بعد در فر از قبل گرم شده با درجه ی 200 درجه سانتیگراد به مدت 15 لحظه بپزید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کاکائو خوشمزه با پودر کاکائو

بعد از پخت 5 لحظه روی سینی را بپوشانید تا سرد شود.

سپس آن را روی دستمال برگردانید و کاغذ روغنی آن را سوا کنید و کیک را با همان دستمال لوله کنید و اجازه بدهید‌ کاملا خنک شود. بعد خامه ی شکل گرفته را روی کیک بمالید و آن را لول کنید و داخل یخچال بگذارید.

%name طرز تهیه رولت طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

نکته برای تهیه رولت خامه ای طرحدار :

وسط رولت می توانید از مارمالاد یا مربا یا خامه یا کرمفیل استفاده کنید.

• می توانید از موز یا هر میوه ای که دوست دارید به صورت خرد شده روی خامه ی بین رولت استفاده کنید.

• در تهیه رولت طرح دار و کلیه کیک هایی که در ساختار آن از سفیده و زرده به صورت جداگانه استفاده می شود، هنگام سوا کردن زرده و سفیده به هیچ عنوان نباید زرده داخل سفیده وجود داشته باشد در غیر این صورت سفیده پف نخواهد کرد.

• بهتر هست 1 قاشق شکر به سفیده بزنید، در این صورت پف سفیده نخواهد خوابید و خطای هم زدن به لااقل خواهد رسید. همچنین می توانید از 1/8 کرم تارتار و یا آب لیمو‌تازه به سفیده بزنید تا سفیده پف بهتری داشته باشد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک عصرانه ساده و شکلاتی

طرز تهیه کیک عصرانه طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه انواع کیک عصرانه شکلاتی، ساده و …