شیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم ها

%name شیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم ها

شیو صورت خانم ها

شیو صورت یعنی چه + روشهای شیو صورت

شیو صورت روشی سریع و آسان برای از بین بدن موهای صورت خانم هاست و کمک میکند بدون حس درد در کمترین روزگار ممکن پوست صاف و نرم تر داشته باشند.

شیو صورت چیست؟

شیو صورت یک راه آسوده و بدون درد برای حذف موهای اضافه صورت میباشد ولی اغلب خانم ها در مورد مزایا و معایب شیو صورت سوالات زیادی دارند. شیو صورت به دلیل این که روشی سریع و آسان برای از بین بدن موهای صورت خانم هاست و کمک میکند بدون حس درد در کمترین روزگار ممکن پوست صاف و نرم تر داشته باشند، طرفداران زیادی پیدا کرده میباشد.

معنی لغوی شیو صورت چیست ؟ شیو کردن از اصطلاح انگلیسی shaving به معنی تراشیدن گرفته شده میباشد بنابراین تراشیدن مو از روی پوست با هر وسیله ای از جمله تیغ ، ژیلت یا اپیلیدی به اصطلاح شیو کردن گفته می شود. در شیو کردن صورت بر خلاف بند انداختن موها از ریشه کشیده نمی شود بلکه تنها از روی پوست تراشیده می شود. به جز استفاده از وسایل تیز می توانید از روش شیو صورت با پودر موبر هم استفاده کنید.

روش درست شیو صورت با تیغ یا ژیلت

%name شیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم ها

شیو صورت با تیغ

هرگز پوست نجس و آرایش شده را شیو نکنید. همیشه قبل از اصلاح صورت با تیغ ابتدا پوست را از آلودگی و مواد آرایشی با یک پاک کننده ملایم، پاکسازی کنید. بهترین روزگار و مکان برای شیو کردن صورت همزمان با دوش رفتن میباشد که آلودگی های پوست کاملا شسته شده باشند.

برای شیو صورت با ژیلت قطعا باید از محصولی استفاده کنید که پوستتان را لغزنده کند تا ژیلت بدون صدمه و به آسودگی روی پوست تحرک کند. شیو صورت با ژیلت به صورت خشک می تواند صدمه جدی به پوست رسانده و سبب التهاب پوستی شود. انواع محصولات بهداشتی از جمله کرم های غیر فومی و ژل مخصوص شیو صورت میتواند به شما کمک کند. از انواع شیر پاک کن یا کرم های دیگر موجود در منزل که بدون چربی هستند هم می توانید به عنوان کرم شیو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  همه چیز در مورد لیزر موهای زائد

برای شیو صورت با تیغ در صورتی که مهارت کافی دارید بهتر میباشد از تیغ مخصوص اصلاح صورت یا تیغ ابرو که یک تیغ دارد استفاده کنید. دسته مخصوص این تیغ ها برای این کار طرح‌ریزی شده تا کنترل بهتری بر روی تیغ داشته باشید. تیغ را در سمت رشد موهای صورت با فشار ملایم روی پوست بکشید. ولی در صورتی که مهارت کافی ندارید ژیلت های دو تیغه می تواند گزینه امن تر و مناسب تری برای شما باشد بهتر میباشد از ژیلت های مردانه که 3 تیغ یا بیشتر دارند استفاده نکنید.

شیو کردن باید به صورت آرام و پیوسته انجام شود. اگر در شیو کردن صورت خود شتاب کنید بدون شک صورتتان را مجروح می کنید. در صورتی که صورت خود را مجروح کردید بلافاصله با دست روی آن فشار بیاورید و شکیبایی کنید تا خونریزی ایستاده شود.

شیو صورت با اپیلیدی

%name شیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم ها

شیو صورت با اپیلیدی

اغلب اپیلاتورها سری شیو جداگانه دارند که میتوانید از آن برای شیو صورت استفاده کنید البته این سری شیو مخصوص بدن میباشد بنابراین برای بخش های باریک صورت مثلا بالای لب یا کنار بینی کاربردی ندارد و تنها در کناره های صورت میتوانید از آن استفاده کنید. برای شیو صورت با اپیلیدی دستگاه های مخصوص اپیلاسیون صورت به بازار آمده اند که سری باریکی دارند و به آسودگی و زیاد امن میتوانید پایان زوایای صورت را به سرعت شیو  کنید.

شیو صورت با پودر موبر

 اگر موهایی کلفت دارید و احساس می کنید شیو کردن آن ها با تیغ سبب تیز تر شدن موها می شود و حس خوبی هنگام لمسشان ندارید می توانید از کرم های موبر صورت استفاده کنید. این کرم ها کمی به اعماق پوست نفوذ می کنند بنابراین رشد موها مدت روزگار بیشتری طول خواهد کشید و حس تیزی هنگام لمس صورت نخواهید داشت. بعد از شیو صورت با پودر موبر قطعا باید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده زورمند استفاده کنید که گرفتار خشکی پوست نشوید.

استفاده از پودرهای موبر سنتی که برای بدن استفاده میشود برای صورت توصیه نمیشود. این پودرها خیلی زورمند هستند و سبب خشکی پوست لطیف صورت خواهند شد. در صورت میل‌کردن به استفاده از این محصولات بهتر میباشد از پودرها یا کرم های موبر مخصوص صورت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

نکاتی که برای شیو کردن صورت باید بدانید

– بهتر میباشد همیشه برای شیو کردن صورت از تیغ جدید استفاده کنید که امکان صدمه به پوست صورت کمتر شود.

– برای شیو کردن صورت با ژیلت قطعا باید از محصولی استفاده کنید که پوستتان را لغزنده کند تا ژیلت بدون صدمه و به آسودگی روی پوست تحرک کند. انواع محصولات بهداشتی از جمله کرم های غیر فومی و ژل مخصوص شیو صورت میتواند به شما کمک کند.

– در صورتی که پوستی احساساتی دارید بهتر میباشد بعد از شیو صورت از کرم های حاوی مواد مخالف التهاب از جمله بابونه، آلوئه ورا ، آکواکت و آلانتوین استفاده کنید. کرمی که استفاده میکنید نباید حاوی مواد آلرژی زا از جمله الکل باشد. ( مواد آلرژی زا سبب ایجاد سوزش و قرمزی در پوست خواهند شد.)

– در صورتی که پوستتان آکنه دارد بهتر میباشد تا روزگار مهار آکنه از شیو پوست صورت اجتناب کنید چون ممکن میباشد التهاب مضاعفی روی پوستتان ایجاد کند.

– در صورتی که از پاک بودن ژیلت اعتماد ندارید قطعا قبل از استفاده آن را با الکل مخالف عفونی کنید.

 – استفاده چند باره از تیغ های یک بار مصرف زیاد رایج میباشد ولی این تیغ ها معمولا بعد از 4 تا 5 بار استفاده کند شده و استفاده از آن ها روی صورت سبب ایجاد خراشیدگی و التهاب می شود.

– تیغ ها مکان مناسبی برای تجمع باکتری ها هستند و وقتی بعد از یک بار استفاده نم دار در دوش رها می کنید، احتمال این که سری بعد سبب ایجاد عفونت در پوست شود، وجود دارد.

فواید شیو صورت برای خانم ها

%name شیو صورت چیست؟ مزایا و معایب شیو صورت خانم ها

شیو صورت با ژیلت

شیو صورت علاوه بر حذف موهای صورت، پوست را هم لایه برداری میکند و با حذف فیزیکی سلول های مرده از لایه های سطحی پوست لایه برداری میکند که سبب نرمتر و صاف تر شدن پوست و تندرستی نفوذ و تاثیر بیشتر مواد مغذی و کرم ها بر روی پوست می شود.

بیشتر بخوانید:  چه داروهایی کچل می کنند؟

شیو کردن پوست صورت سبب می شود که پوستتان به طور آنی نرم و لطیف و یکدست شود و مواد آرایشی به صورت یکنواخت روی پوست بنشیند بنابراین شیو کردن قبل از میهمانی سبب زیبایی و درخشندگی بیشتر پوستتان می شود. البته بهتر میباشد یک تا دو ساعت بعد از شیو، آرایش کنید تا پوست گرفتار التهاب و قرمزی نشود.

پوست برخی افراد به بند انداختن آلرژی دارد و به اصطلاح پوستشان بیرون میریزد و جوش میزند. خوشبختانه روش شیو صورت می تواند به این افراد کمک کند و دیگر شاهد چنین کسالت ناخوشایندی بعد از حذف موهای اضافه صورت نخواهند بود.

معایب و مضرات شیو صورت خانم ها

شیو کردن صورت با تیغ اصطکاک خیلی زیادی بر روی پوست ایجاد میکند و ممکن میباشد زخمهای ریز بر روی پوست ایجاد شود که سبب حس سوزش در پوست خواهد شد ایجاد این خراش ها یا به علت ناواردی شماست یا پوست حساسی دارید بنابراین اگر پوست شما احساساتی میباشد بهتر میباشد از روش دیگری برای حذف موهای اضافه صورت استفاده کنید.

در صورتی که پوست صورت خراش، آکنه یا جوش داشته باشد شیو کردن میتواند سبب ایجاد التهاب بیشتری در صورت شود.

در روش شیو کردن صورت از آن جا که موها به جای کنده شدن از ریشه، از روی پوست بریده میشوند با سرعت بیشتری دوباره نمایان می شوند و ممکن میباشد لازم شود هفته ای یک تا دو بار این کار را دوباره‌کاری کنید. البته اگر رشد موهایتان کند باشد خیلی خوش بخت هستید و ماهی یک یا دو بار بیشتر به شیو نیاز ندارید.

آیا شیو صورت سبب کلفت تر شدن موها می شود؟

اغلب مردم اندیشه میکنند که اگر موهای صورت را شیو کنند موهای صورت بیشتر و کلفت تر و تیره تر از قبل خواهد شد ولی این فکر عامیانه کاملا اشتباه میباشد. افزایش فولیکول های مو هیچ ارتباطی با شیو کردن ندارد البته ممکن میباشد سبب رشد طولی بیشتر موها شود ولی هیچ تاثیری بر افزایش کلفتی موها نخواهد داشت.

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

رفع لاغری صورت با ماسک های خانگی

ماسک چاق کننده صورت ماسک های خانگی فوق العاده برای چاقی صورت انواع ماسک چاق …