اشتباه تولید محتوا و راهکارهای جلوگیری از آنها

operfmovhgi35hgci4khfw4l4jfhw4ifjhwjkfkwjerjlfkjrkj 300x214 اشتباه تولید محتوا و راهکارهای جلوگیری از آنها

تولید محتوا برای کسب‌وکار شما اهمیت بالایی دارد. تولید محتوا نه تنها به شما کمک می‌کند تا برند خود را گسترش دهید بلکه باعث افزایش مخاطبین و در نتیجه افزایش فروش شما خواهد شد. بنابراین مزیت تولید محتوا برای صاحبان کسب‌وکار کاملا مشخص است. اما موردی که صاحبان مشاغل مختلف از آن بی‌خبر هستند و نسبت به آن غفلت می‌ورزند اشتباه در روند تولید محتوای آنهاست. اگر شما در تولید محتوای خود دچار اشتباه شوید به افزایش فروش و جذب مخاطبین برای شما کمکی نخواهد کرد و مانع رشد شما خواهد شد. ما در این مطلب به بررسی شش اشتباه رایج در تولید محتوا می‌پردازیم. اگر شما به فکر تولید محتوا برای کسب‌وکار خود هستید ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

1.عدم انجام تحقیقات قبلی

ویژگی یک تولید محتوای خوب برقراری ارتباط موثر با مخاطب و در کنار آن ارائه محتوایی ارزشمند است. قبل از تولید یک محتوا از خودتان این سوالات را بپرسید: محتوای تولید شده چه مواردی را در اختیار مخاطب هدف شما قرار خواهد داد؟ و چرا مخاطب باید به محتوای شما توجه کند؟

توجه داشته باشید که محتوای خوب باعث می‌شود تا مخاطب شما به موضوع مورد نظر توجه کند اما اگر محتوایی که شما تولید کرده اید بدون انجام بررسی و تحقیقات مناسب باشد به هیچ عنوان موثر نخواهد بود. به طور مثال اگر محتوای شما به دغدغه مخاطبین هدفتان توجه نکند، هرچقدر هم که آن را خوب نوشته باشید اما فایده‌ای نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  آیا می‌توانیم ملک مورد نظرمان را به صورت آنلاین جستجو کنیم؟

بنابراین شما قبل از هرچیزی ابتدا کسانی را که برای آنها تولید محتوا انجام می‌دهید یعنی مخاطبین هدف خود را بشناسید. بررسی کنید که مشکلات و معضلات آنها چیست و چه مواردی برای آنها بیشترین اهمیت را داراست. این موضوع که مخاطبین شما از چه رسانه‌های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

2.تعیین نکردن اهداف و شناسایی KPIها

قبل از هرکاری شما باید اهداف مدنظر خود را مشخص کنید تا بتوانید براساس آنها برنامه ریزی کنید. هدف شما روند تولید محتوا را مشخص می‌کند. اهداف باید در راستای کسب‌وکار شما و البته اهداف مخاطبین شما قرار بگیرد. از شاخص‌های اصلی عملکرد KPI غفلت نکنید. آنها شما را در ارزیابی موفقیت، تجزیه و تحلیل عملکردتان یاری می‌کنند. اگر نمیدانید KPI چیست این مقاله کاربردی را در سایت بیزون بخوانید.

3.تولید محتوای بی‌کیفیت

یکی از بزرگترین اشتباه تولید محتوا، تولید محتوای بی‌کیفیت است. اگر شما محتوایی بی‌کیفیت ارائه دهید در فضای رقابتی امروز ثمری برای شما نخواهد داشت. این اشتباه را که صرفا محتوایی درون سایت یا صفحه کسب‌وکار خود قرار دهید بدون اینکه به کیفیت آن توجه کنید، انجام ندهید چراکه محتوای بی‌کیفیت نه تنها ثمری برای شما نخواهد داشت بلکه تاثیر منفی نیز دارد. همچنین بیش از اندازه تبلیغات داشتن در سایت یا صفحه خود نیز به برند شما آسیب خواهد رساند.

بیشتر بخوانید:  مزایای آسمان مجازی طرح پاییز

efwlpocfn4igffh3iljn4hkgj43ocgij43pojf4ijghio43ijfk3hgfih 300x200 اشتباه تولید محتوا و راهکارهای جلوگیری از آنها

4.فراموش کردن افزودن CTA

اگر میخواهید مخاطبین شما صرفا بازدید کننده نباشند باید با آنها ارتباط برقرار کنید و مسیری را برای تبدیل شدن آنها به مشتری ایجاد کنید. اگر تمایل دارید مخاطبین با شما تماس برقرار کنند یا فرمی را برای شما پر کنند باید از CTA و اقدام به عمل استفاده کنید.

5.عدم ارزیایی تولید محتوا

از اشتباهات رایج در تولید محتوا ارزیابی نکردن آن است. اهدافی که شما برای تولید محتوا در نظر می‌گیرید با معیار آن برای ارزیابی در یک حوزه قرار می‌گیرند. داده‌هایی که پس از انجام هر تولید محتوا در اختیار شما قرار می‌گیرد بسیار ارزشمند است. بررسی کنید که کدام تولید محتوا تاثیر کمتری داشته است و سپس با استفاده از آن عملکرد خود را بهبود ببخشید. همچنین نقات قوت خود را شناسایی سپس تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهید. شناسایی نقاط قوت و ضعف شما در تولید محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا با صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود بهترین عملکرد را ارائه دهید.

بیشتر بخوانید:  معرفی کشور کره جنوبی

6.زود تسلیم شدن

بسیاری از افراد در حوزه کسب‌وکار به دنبال این هستند که در زمان کوتاه به نتیجه مدنظرشان برسند اما باید به شما بگوییم بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است. بنابراین در این راه صبور باشید وانتظارات خود را در بلند مدت دنبال کنید. درست است که برخی از کسب‌وکارها با خوش شانسی در مدت کوتاهی دیده شده‌اند اما وارد شدن به بازار تولید محتوا با این انتظار اشتباه بزرگی است.

 trlkjvgjoijkggrtlgjtogmjhelr.cjg he rljghlerjhlerjflrek 300x225 اشتباه تولید محتوا و راهکارهای جلوگیری از آنها

نتیجه گیری

امروزه تولید محتوا یکی از ارکان قدرتمند در حوزه کسب‌وکار است. استفاده درست از تولید محتوا منجر به رشد فعالیت شما و جذب مخاطبین زیادی می‌شود. با توجه به اهمیت بالای تولید محتوا ما در این مقاله سعی کردیم تا اشتباهات رایج در این حوزه را به شما معرفی کنیم تا با اجتناب از آنها بهترین عملکرد را در حوزه تولید محتوا داشته باشید.